Marimekon Q1-liikevaihto ylitti odotuksemme mutta tulos oli lievä pettymys, minkä takia laskimme hieman lähivuosien tulosennusteitamme. Vaikka vuosi 2020 tulee olemaan koronaviruksen ja myymälöiden väliaikaisten sulkemisten takia erittäin heikko, olemme vakuuttuneita, että Marimekon vahva tase, hyvä...
Inderes Premium
Tämä sisältö on vain Inderes Premium -käyttäjille.
Marimekko
Marimekko on suomalainen vuonna 1951 perustettu lifestyle-designyritys, joka tunnetaan ennen kaikkea omaleimaisista kuvioista ja väreistä. Yhtiön tuotevalikoimaan kuuluu korkealuokkaisia vaatteita, laukkuja ja asusteita sekä kodintavaroita sisustustekstiileistä astioihin. Marimekko-brändi on vuosien saatossa modernisoitunut ja mallistoja on kehitetty puhuttamaan laajempaa globaalia asiakaskuntaa. Yhtiön päämarkkinoina toimii Pohjois-Eurooppa, Aasian-Tyynenmeren alue ja Pohjois-Amerikka.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut15.05.2020
2019 | 20e | 21e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 125,4 | 106,3 | 119,8 |
kasvu-% | 12,10 % | −15,28 % | 12,70 % |
EBIT (oik.) | 17,1 | 7,4 | 14,0 |
EBIT-% (oik.) | 13,65 % | 6,97 % | 11,69 % |
EPS (oik.) | 1,60 | 0,60 | 1,33 |
Osinko | 0,00 | 0,50 | 0,90 |
P/E (oik.) | 4,47 | 20,81 | 9,38 |
EV/EBITDA | 2,31 | 4,93 | 3,90 |