Vahvat näytöt puoltavat kyydissä pysymistä
Marimekko nosti torstaina vuoden 2020 liikevaihto- ja liikevoitto-ohjeistustaan Suomen vahvan vähittäismyynnin ja parantuneiden loppuvuoden näkymien ansiosta. Marimekko-brändin uudistunut suunta ja tuoreet mallistot tuntuvat vetoavan hyvin kuluttajiin, mikä tukee yhtiön kasvunäkymiä haastavasta toimintaympäristöstä huolimatta. Vahvat näytöt puoltavat lisää-suosituksen toistamista, vaikka tulospohjainen arvostus ei ole enää erityisen matala.
Marimekko
Marimekko on suomalainen vuonna 1951 perustettu lifestyle-designyritys, joka tunnetaan ennen kaikkea omaleimaisista kuvioista ja väreistä. Yhtiön tuotevalikoimaan kuuluu korkealuokkaisia vaatteita, laukkuja ja asusteita sekä kodintavaroita sisustustekstiileistä astioihin. Marimekko-brändi on vuosien saatossa modernisoitunut ja mallistoja on kehitetty puhuttamaan laajempaa globaalia asiakaskuntaa. Yhtiön päämarkkinoina toimii Pohjois-Eurooppa, Aasian-Tyynenmeren alue ja Pohjois-Amerikka.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut11.12.2020
2019 | 20e | 21e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 125,4 | 123,8 | 135,4 |
kasvu-% | 12,10 % | −1,29 % | 9,35 % |
EBIT (oik.) | 17,1 | 18,4 | 19,0 |
EBIT-% (oik.) | 13,65 % | 14,85 % | 14,03 % |
EPS (oik.) | 1,60 | 1,67 | 1,77 |
Osinko | 0,00 | 1,10 | 1,20 |
Osinko % | 8,91 % | 9,72 % | |
P/E (oik.) | 4,47 | 7,41 | 6,97 |
EV/EBITDA | 2,31 | 3,15 | 2,93 |