Marimekon Q2 oli todella vahva ja osake päätyi 12 %:n nousuun. Sekä liikevaihto että liikevoitto ylittivät ennusteemme kirkkaasti ja yhtiö täsmensi vuoden 2018 liikevaihto-ohjeistusta ylöspäin. Olemme yhä vakuuttuneempia siitä, että Marimekko on löytämässä tietään yhä laajemman yleisön suosioon Suomessa...
Inderes Premium
Tämä sisältö on vain Inderes Premium -käyttäjille.
Marimekko
Marimekko on suomalainen vuonna 1951 perustettu lifestyle-designyritys, joka tunnetaan ennen kaikkea omaleimaisista kuvioista ja väreistä. Yhtiön tuotevalikoimaan kuuluu korkealuokkaisia vaatteita, laukkuja ja asusteita sekä kodintavaroita sisustustekstiileistä astioihin. Marimekko-brändi on vuosien saatossa modernisoitunut ja mallistoja on kehitetty puhuttamaan laajempaa globaalia asiakaskuntaa. Yhtiön päämarkkinoina toimii Pohjois-Eurooppa, Aasian-Tyynenmeren alue ja Pohjois-Amerikka.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut10.08.2018
2017 | 18e | 19e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 102,3 | 111,5 | 116,2 |
kasvu-% | 2,72 % | 9,01 % | 4,20 % |
EBIT (oik.) | 8,6 | 10,8 | 10,0 |
EBIT-% (oik.) | 8,40 % | 9,70 % | 8,60 % |
EPS (oik.) | 0,73 | 0,85 | 0,95 |
Osinko | 0,50 | 0,75 | 0,65 |
Osinko % | 24,75 % | 6,18 % | 5,35 % |
P/E (oik.) | 2,77 | 14,31 | 12,77 |
EV/EBITDA | 1,15 | 4,12 | 5,98 |