Tämä on Ahlstrom-Munksjön vuoden 2017 vuosikertomus ja vastuullisuusraportti. Se on tarkoitettu pääasiassa Ahlstrom-Munksjön nykyisille ja tuleville osakkeenomistajille, mutta myös muille sidosryhmille. Vuosikertomuksessa on esitetty Ahlstrom-Munksjön toiminnot, taloudellinen tulos ja taloudellinen asema vuonna 2017, ja se sisältää yhtiön vastuullisuusraportin ja hallintoraportin. Kaikki tiedot koskevat konsernin omistamia toimintoja kalenterivuonna 2017, ellei toisin ole mainittu.

Ahlstrom-Munksjö raportoi vastuullisuudesta Global Reporting Initiative (GRI) -standardien Core-tason mukaisesti.

Raportti on samalla selonteko Ahlstrom-Munksjön edistymisestä YK:n Global Compact -aloitteen tavoitteiden saavuttamisessa. Hallituksen allekirjoittama tilintarkastettu tilinpäätös on esitetty sivuilla 77–121.

Tämä on Ahlstrom-Munksjön ensimmäinen vuosikertomus ja vastuullisuusraportti yhdistyneenä yhtiönä, ja se koskee 31.12.2017 päättynyttä vuotta.

Lisätietoja on osoitteessa www.ahlstrom-munksjo.com.

Ahlstrom-Munksjö on johtava kuitupohjaisten materiaalien valmistaja, joka tarjoaa innovatiivisia ja kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja asiakkailleen maailmanlaajuisesti. Tarjonta koostuu suodatinmateriaaleista, irrokepohjapapereista, elintarvike- ja juomateollisuuden käsittelymateriaaleista, laminaattipapereista, hiomatuotteiden ja teippien pohjapapereista, sähköteknisistä papereista, lasikuitumateriaaleista sekä terveydenhuollon kankaista ja diagnostiikkasovelluksista. Lisäksi yhtiö tarjoaa laajan valikoiman muita erikoispapereita teollisuuden ja kuluttajien käyttöön.