Tämä on Ahlstrom-Munksjön vuoden 2017 vuosikertomus ja vastuullisuusraportti. Se on tarkoitettu pääasiassa Ahlstrom-Munksjön nykyisille ja tuleville osakkeenomistajille, mutta myös muille sidosryhmille. Vuosikertomuksessa on esitetty Ahlstrom-Munksjön toiminnot, taloudellinen tulos ja taloudellinen asema vuonna 2017, ja se sisältää yhtiön vastuullisuusraportin ja hallintoraportin. Kaikki tiedot koskevat konsernin omistamia toimintoja kalenterivuonna 2017, ellei toisin ole mainittu.

Ahlstrom-Munksjö raportoi vastuullisuudesta Global Reporting Initiative (GRI) -standardien Core-tason mukaisesti.

Raportti on samalla selonteko Ahlstrom-Munksjön edistymisestä YK:n Global Compact -aloitteen tavoitteiden saavuttamisessa. Hallituksen allekirjoittama tilintarkastettu tilinpäätös on esitetty sivuilla 77–121.

Tämä on Ahlstrom-Munksjön ensimmäinen vuosikertomus ja vastuullisuusraportti yhdistyneenä yhtiönä, ja se koskee 31.12.2017 päättynyttä vuotta.

Lisätietoja on osoitteessa www.ahlstrom-munksjo.com.

Munksjön ja Ahlstromin fuusiossa syntyi maailman johtava kestävän kehitykseen ja innovaatisiin kuitupohjaisiin ratkaisuihin kehittynyt yhtiö. Uudella yhtiöllä on 43 tehdasta neljällä mantereella ja yhteensä 6200 työntekijää. Yhdistetyn yhtiön liikevaihto vuonna 2016 oli noin 2,2 mrd. euroa ja oikaistu käyttökate 269 MEUR.