Alma Media vuosikertomus 2017

Yhtiöjulkaisu 17.07.2018 15:43 Alma Media

Alma Media on digitaalisiin sisältöihin ja palveluihin sekä painettuihin julkaisuihin keskittyvä mediakonserni, jonka tehtävä on kiihdyttää yksilöiden, yritysten ja yhteiskunnan kestävää kasvua. Tarjoamme journalististen sisältöjen lisäksi palveluja elämäntyylin, työuran, osaamisen sekä liiketoiminnan kehittämiseen. Tuotteemme ovat alallaan johtavia media- ja palvelubrändejä, kuten Kauppalehti, Talouselämä, Affärsvärlden, Iltalehti, Aamulehti, Etuovi.com ja Monster.fi.

Almalaisia työskentelee kymmenessä Euroopan maassa Suomen Lapista Balkanin niemimaalle. Suomessa liiketoimintaamme kuuluvat valtakunnallinen, alueellinen ja paikallinen media, digitaaliset kuluttaja- ja yrityspalvelut, koulutukset, tapahtumat, ammattikirjallisuuden julkaiseminen sekä paino- ja jakeluliiketoiminta. Alma Median yli sata verkkopalvelua ja sovellusta kohtaavat suomalaiset noin 20 miljoonaa kertaa päivässä. Alma Median kansainvälinen liiketoiminta Ruotsissa, Baltiassa ja itäisessä Keski-Euroopassa koostuu rekrytointipalveluista, talous- ja ammattijulkaisuista, toimitilojen markkinapaikasta ja suoramarkkinointipalveluista.

Muuntautumisemme digipalveluja tarjoavaksi yhtiöksi on ollut käynnissä 1990-luvun puolivälistä lähtien. Vuonna 2017 digitaalisen liiketoiminnan osuus liikevaihdosta oli 43 prosenttia. Erityisesti valtakunnallisten mediatuotteiden digitalisoituminen sekä laajentumisemme itäiseen Keski-Eurooppaan ovat olleet menestyksellistä. Digitalisaatio avaa meille monia mahdollisuuksia – palvelumme ovat asiakkaidemme käytettävissä juuri heidän haluamallaan tavalla, hetkellä ja paikassa.

Rakennamme kestävää mediaa, vastuullisuus on kiinteä osa liiketoimintaamme. Toimimme vastuullisena yhteiskunnan jäsenenä laadukkaiden ja riippumattomien mediasisältöjemme kautta. Toimintamme ytimessä on asiakkaidemme luottamuksen lunastaminen joka päivä lisäarvoa tuottavilla kestävillä media- ja palveluliiketoimintaratkaisulla. Lisäksi kannamme vastuumme henkilöstöstämme tukemalla Alma Median yrityskulttuurin ja almalaisten osaamisen kehittymistä.

Alma Media on digitaalisiin palveluihin ja julkaisutoimintaan keskittyvä mediakonserni. Yhtiön tuotteet tarjoavat uutissisältöjen lisäksi hyötytietoa elämäntyylin, työuran sekä liiketoiminnan kehittämiseen. Alma Median palvelutarjonta on laajentunut Suomesta Pohjoismaihin, Baltiaan ja Keski-Eurooppaan. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä.