Etsi

Componenta vuosikatsaus 2017

Yhtiöjulkaisu 31.03.2018 19:53 Componenta

Componenta on eurooppalainen teknologiayhtiö, jonka vahvuutena ovat joustavat valettujen ja koneistettujen komponenttien toimitukset. Asiakkaamme ovat tyypillisesti kulkuneuvojen, koneiden ja laitteiden valmistajia. Componentan osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä (CTH1V).

Componenta on eurooppalainen valuratkaisujen toimittaja. Yhtiön asiakkaat ovat mm. kulkuneuvojen ja eri teollisuudenalojen koneiden ja laitteiden valmistajia, jotka toimivat paikallisesti tai maailmanlaajuisesti ja ovat usein omien teollisuudenalojensa markkinajohtajia. Yhtiön hallitsee valukomponentin koko toimitusketjun. Componenta-konsernissa on jatkossa ainoastaan yksi raportointisegmentti, tilauskonepajaliiketoiminta, jonka mukaisesti Componenta raportoi 1.1.2017 alkaen.