Etsi

Elecster vuosikertomus 2017

Yhtiöjulkaisu 27.03.2018 14:37 Elecster

Tuotteidemme päämarkkina-alueet ovat etupäässä kehittyvissä talouksissa, joissa rahoitusjärjestelmät ja riskinottokyky eivät ole kehittyneiden maiden tasolla. Näissä maissa yritysten taloudellinen investointi- ja riskinottokyky on huomattavasti heikommalla tasolla kuin pääomarikkaiden maiden, mikä lisää yritystoiminnan riippuvuutta poliittisesta päätöksenteosta. Investointipäätökset, joissa joudutaan kerralla sitomaan yrityksen varoja, ovat vaikeammin päätettävissä ja rahoitettavissa. On ymmärrettävää, että silloin kun tulevaisuuden näkymät ovat epävarmat, näissä maissa rahoittajien vakuusvaatimukset kasvavat ja riski heijastuu myös rahan hintaan ja saatavuuteen. Kehittyvien maiden talouksissa epävarmuus usein myös heikentää paikallisten valuuttojen arvoa ja siten entisestään vaikeuttaaa päätösten tekoa.

Elecster-konserni suunnittelee, valmistaa ja markkinoi päätuotteenaan UHT-maidon prosessointi- ja aseptisia pakkauslinjoja, pastoroidun maidon pakkauslinjoja sekä niihin liittyviä pakkausmateriaaleja. Elecster-konsernin muodostavat emoyhtiö Elecster Oyj sekä tytäryhtiöt Sandudd Oy, Oy Finvac Automation Ltd, Oy Finvenla Ldt Suomessa, A/S Eesti Elecster ja Elecster Baltic OÛ Virossa, OOO Finnpack, OOO Finnpack Systems, OOO Finnpack Upakovka ja OOO Elecster Venäjällä sekä Elecster (Tianjin) Dairy Machinery Ltd ja Elecster (Tianjin) Aseptic Packaging Co.Ltd Kiinassa.