Elokuussa 2017 toteutui Elite Varainhoidon historian suurin yrityskauppa, kun ostimme Alfred Bergin Suomen liiketoiminnot. Yritysten yhdistäminen on edennyt loppusuoralle, ja vuoden 2018 alusta otimme käyttöön nimen Elite Alfred Berg.

Uuteen kokoluokkaan kasvanut Elite Alfred Berg on kannattava sijoituspalvelukonserni, joka tarjoaa yksilöllisiä ja monipuolisia säästämisen, sijoittamisen ja varainhoidon palveluita sekä kuluttaja-asiakkaille, yrityksille että instituutioille. Palvelemme asiakkaitamme 16 toimipisteessä ympäri Suomea ja hoidamme asiakkaidemme puolesta noin 3 miljardin euron varallisuutta. Konsernin palveluksessa oli vuodenvaihteessa 104 sijoitusalan ammattilaista. Lisäksi konsernin palveluita tarjoaa yli 25 sidonnaisasiamiestä.

Asiantuntijamme hoitavat yksityisasiakkaidemme varallisuutta kokonaisvaltaisesti huomioiden toimenpiteiden vaikutukset sekä sijoitusvarallisuuteen että muuhun omaisuuteen, perheyhteisöä unohtamatta. Yrityksille ja yrittäjille tarjoamme monipuolisia palveluita, jotka tuottavat lisäarvoa joko toimintaedellytyksiä parantamalla, kustannuksia säästämällä tai muutostilanteissa avustamalla. Vaativat ammattisijoittajat ja instituutiot saavat kauttamme korkealaatuisia varainhoito- ja asiantuntijapalveluita.

Olemme myös Suomen johtava palkitsemiseen ja sitouttamiseen käytettävien henkilöstörahastojen tarjoaja. Lisäksi tarjoamme useille muille sijoituspalvelu- ja rahastoyhtiöille konsultti- ja back office -palveluja, kuten arvonlaskentaa.

Toimintamme keskiössä on erinomainen palvelukokemus, joka perustuu asiantuntevaan ja henkilökohtaiseen palveluun omien innovatiivisten rahastojemme, BNP Paribas -konsernin rahastovalikoiman sekä avoimen arkkitehtuurin sijoitusratkaisujen avulla. Avoimen arkkitehtuurin ansiosta koko sijoitusmarkkinoiden kirjo aina vaihtoehtoisista omaisuuslajeista ja suorista arvopaperisijoituksista kustannustehokkaisiin indeksisijoitustuotteisiin on konsernin varainhoitajien käytettävissä. Palvelumme lähtökohtana on aina asiakkaan tavoitteisiin ja tarpeisiin perehtyminen ja sen pohjalta sopivan ratkaisun löytäminen kuhunkin sijoitustarpeeseen.

Konsernin emoyhtiö Elite Varainhoito Oyj on listattu NASDAQ Helsinki Oy:n (Helsingin pörssi) ylläpitämälle First North Finland -markkinapaikalle.

Elite Alfred Berg on vuonna 2004 perustettu sijoituspalveluyhtiö, joka tarjoaa asiakkailleen säästämis-, sijoitus- ja varainhoitopalveluja. Yhtiön yksityispankkiirit ja asiantuntijat palvelevat asiakkaita Suomessa henkilökohtaisesti 13 paikkakunnalla. EAB on keskittynyt erityisesti varakkaiden yksityishenkilöiden varainhoitoon ja yhtiöllä on noin 10 000 asiakasta. EAB:n liiketoiminnan ytimessä on asiakkaiden varallisuudenhoito, jota yhtiö toteuttaa varainhoitomalliensa mukaisesti.