Copyright © 2019. Inderes Oy. All rights reserved.
Finnair
7533 sijoittajaa seuraa tätä yhtiötä
OSTO 0.38 ALIN 0.38 VAIHTO (KPL) 2 566 409
MYYNTI 0.38 YLIN 0.40 VAIHTO (VAL) 0,994 Milj. EUR

Haluaisitko nähdä Inderesin yhtiölle antamat suositukset ja tavoitehinnat?

Onko sinulla jo Inderes -tili? Kirjaudu sisään tästä.

Viimeisimmät raportit

Laaja raportti

Analyytikko

Antti Viljakainen

Antti Viljakainen

Analyytikko

Lisätiedot

Tulevat tapahtumat

28
Lok
Osavuosikatsaukset

Viimeisin video

Sisäpiirin kaupat

Nettovaikuttavuus

Analyytikon kommentti
25.9.
2020

Sisäministeriö tiedotti torstaina, että Suomi kiristää maahantulorajoituksia koronaviruspandemian takia. Asiasta uutisoi muun muassa Helsingin Sanomat ja Yle.

Analyytikon kommentti
24.9.
2020

Finnair tiedotti eilen, että yhtiö lunastaa takaisin alun perin 200 MEUR:n hybridilainan jäljellä olevan pääoman 42,2 MEUR. Hybridilaina 2015 laskettiin liikkeeseen 13.10.2015.

Tiedotteet
23.9.
2020

Finnair Oyj               Pörssitiedote                23.9.2020 klo 17.15

EI JULKAISTAVAKSI TAI LEVITETTÄVÄKSI, KOKONAAN TAI OSITTAIN, SUORAAN TAI VÄLILLISESTI YHDYSVALLOISSA, AUSTRALIASSA, KANADASSA, HONGKONGISSA, JAPANISSA, UUDESSA-SEELANNISSA, SINGAPORESSA TAI ETELÄ-AFRIKASSA TAI MISSÄÄN MUUSSA VALTIOSSA, JOSSA JULKAISEMINEN TAI LEVITTÄMINEN OLISI LAINVASTAISTA

Inderes Q&A
21.9.
2020

Miten kilpailutilanne tulevaisuudessa? Ala on pitkään ollut siltä osin melko epäterve. On oikeastaan odotettu jotain asiaa joka pakottaisi alan tervehtymään. Onko tämä kriisi ehkä se joka muuttaa alan tilanteen paremmaksi.

InderesTV
16.9.
2020

Globaali lentoliikenne on elpynyt verkkaista vauhtia kevään äkkipysähdyksestä. Koronapandemian aiheuttaman tokkuran selvittely kestää todennäköisesti vuosia. Finnairin turnauskunnon pitäisi kestää nykytietojen valossa ensi vuoden loppuun saakka, vaikka merkittävä osa koneista seisoisi Helsinki-Vantaan-lentokentällä. Iso kysymys kuuluu: Miltä lentoala näyttää, kun kriisi on ohi?

-Videon aiheet-
00:00 Intro
00:29 Miten globaali ja Finnairin lentoliikenne on elpynyt?

Yhtiöraportti
16.9.
2020

Finnairin kapasiteetin ylösajo on jäänyt Q3:n aikana odotuksiamme hitaammaksi sitkeän koronapandemian ja sen heijasteiden takia. Leikkasimme viime aikojen uutisvirran jälkeen Finnairin lähiaikojen ennusteitamme selvästi.  Mielestämme osakkeen arvostuksessa ei ole vielä juuri mitään kiinto- tai tukipisteitä, mitkä puoltaisivat yhä äärikorkeiden lyhyen ajan riskien kantamista. Sijoittajien toivo Finnairissa lepääkin mielestämme pitkässä tähtäimessä, sillä koko toimialaa ravisteleva kriisi voi tehdä toimialasta terveemmän pelikentän Finnairin kaltaisille kriisistä selviytyjille.

Analyytikon kommentti
16.9.
2020

Finnairin kapasiteetin ylösajo on jäänyt Q3:n aikana odotuksiamme hitaammaksi sitkeän koronapandemian ja sen heijasteiden takia.

Analyytikon kommentti
11.9.
2020

Helsingin Sanomien mukaan hallitus on lieventänyt ulkomailta Suomeen matkustamiselle asetettavia rajoituksia.

Inderes Q&A
10.9.
2020

Nyt koronakevään aikana ja jälkeen on ollut tapetilla yhtiöiden (mm. NoHo, Finnair, Norwegian) rahoituskuviot. Olisiko mahdollista saada tiivis ja kansantajuinen infopaketti kaikille, jotka eivät ole käyneet kauppakorkean rahoituksen kursseja? Esimerkiksi eri vaihtoehtojen erikoispiirteet, mahdolliset riskit ja vaikutukset yritykseen (taseeseen) ja sijoittajiin tai jne oleelliset asiat? Nämä kun saisi vielä konkurssin velkomisjärjestykseen niin ai että!

Analyytikon kommentti
10.9.
2020

Lentomatkustuksen kysyntä on koronapandemian kehityksen ja matkustusrajoitusten vuoksi elpynyt hitaasti, eikä aiemmin julkaistua liikenneohjelmaa ole mahdollista toteuttaa lentojen vähäisen kysynnän vuoksi. Siksi Finnair karsii lokakuun liikenneohjelmastaan lentoja lähes kaikilta reiteiltä ja lentää lokakuussa keskimäärin 70-80 lentoa päivässä aiemmin suunnitellun noin 200 päivittäisen lennon sijaan.

Finnair

Virheviesti

Kelpaamaton valinta havaittu. Ota yhteyttä sivuston ylläpitäjään.

Yhtiöllä seuraavat leimat

Survived Roast

Inderes Yhtiöasiakas

Finnair lyhyesti

Finnair on Aasian ja Euroopan väliseen matkustaja- ja rahtiliikenteeseen erikoistunut kasvava verkostolentoyhtiö. Lisäksi se tarjoaa matkapalveluja Aurinkomatkat- ja Finnair Holidays -tuotemerkkien alla.

Finnairin visiona on tarjota matkustajille ainutlaatuinen pohjoismainen kokemus. Sen missiona on tarjota Helsingin kautta pohjoisen pallonpuoliskon sujuvimmat ja nopeimmat lentoyhteydet sekä kotimarkkinoidensa paras lentoverkosto maailmalle. Helsingin maantieteellinen sijainti antaa yhtiölle kilpailuedun, sillä nopeimmat yhteydet useiden Euroopan kohteiden ja Aasian megakaupunkien välillä kulkevat Suomen yli.

Finnairilla on vakaa markkina-asema kotimarkkinoilla ja hyvät edellytykset hyötyä kasvavista Aasian markkinoista. Sen tavoitteena on tuottaa arvoa osakkeenomistajille keskittymällä ydinliiketoimintaan ja sitä lähellä oleviin liiketoimintamahdollisuuksiin sekä investoimalla kilpailukykyyn ja kasvuun. 

Finnairilla on selkeä strategia tavoitteidensa toteuttamiseksi. Perustan strategian toteuttamiselle muodostavat operatiivisen toiminnan korkea laatu, Helsingin ihanteellinen maantieteellinen sijainti, kasvavat päämarkkina-alueet, selkeät tavoitteet tuottojen kasvattamiseksi, moderni polttoainetehokas laivasto sekä vahva tase.