Alma Median aluelehtien yritysosto kasvattaa toteutuessaan Sanoman Suomen medialiiketoimintojen liikevaihtoa ja kannattavuutta merkittävästi. Kauppa toisi Sanomalle myös merkittäviä synergiaetuja sekä vahvaa kassavirtaa tuottavan liiketoiminnan. Kaupan ajoitukseen liittyvän epävarmuuden vuoksi emme ...
Inderes Premium
Tämä sisältö on vain Inderes Premium -käyttäjille.
Sanoma
Sanoma on innovatiivinen ja ketterä oppimisen ja median yhtiö, jolla on kaksi liiketoimintasegmenttiä: Learning ja Media Finland. Learningin oppimisen tuotteet ja palvelut tavoittavat 25 miljoonaa oppilasta perus- ja toisen asteen koulutuksessa 12 Euroopan maassa. Media Finlandilla on Suomen johtava monikanavainen mediatarjooma (digitaaliset ja painetut sanomalehdet, aikakauslehdet, TV ja suoratoistopalvelut sekä radio ja audiopalvelut), jonka kautta se tavoittaa 97% suomalaisista joka viikko, mikä mahdollistaa yritysasiakkaille vaikuttavat markkinointiratkaisut. Sanoman liiketoiminnoilla on positiivinen vaikutus miljoonien ihmisten elämään joka päivä.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut12.02.2020
2019 | 20e | 21e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 913,2 | 1 067,1 | 1 080,0 |
kasvu-% | −30,58 % | 16,85 % | 1,21 % |
EBIT (oik.) | 124,1 | 147,8 | 155,5 |
EBIT-% (oik.) | 13,59 % | 13,85 % | 14,40 % |
EPS (oik.) | 0,49 | 0,67 | 0,70 |
Osinko | 0,50 | 0,52 | 0,55 |
P/E (oik.) | 19,41 | 10,20 | 9,67 |
EV/EBITDA | 9,04 | 4,66 | 3,81 |