Toistamme Marimekon lisää-suosituksen ja nostamme tavoitehinnan 11,5 euroon (aik. 11,0) selvästi ennusteitamme paremman Q3-raportin johdosta. Yhtiön liiketoiminta on kehittynyt tänä vuonna selvästi odotuksiamme parempaan suuntaan, mikä yhdessä piristyneiden vähittäiskaupan näkymien kanssa lisäävät luottamusta...
Inderes Premium
Tämä sisältö on vain Inderes Premium -käyttäjille.
Marimekko
Marimekko on suomalainen vuonna 1951 perustettu lifestyle-designyritys, joka tunnetaan ennen kaikkea omaleimaisista kuvioista ja väreistä. Yhtiön tuotevalikoimaan kuuluu korkealuokkaisia vaatteita, laukkuja ja asusteita sekä kodintavaroita sisustustekstiileistä astioihin. Marimekko-brändi on vuosien saatossa modernisoitunut ja mallistoja on kehitetty puhuttamaan laajempaa globaalia asiakaskuntaa. Yhtiön päämarkkinoina toimii Pohjois-Eurooppa, Aasian-Tyynenmeren alue ja Pohjois-Amerikka.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut02.11.2017
2016 | 17e | 18e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 99,6 | 100,7 | 103,0 |
kasvu-% | 4,14 % | 1,05 % | 2,30 % |
EBIT (oik.) | 6,1 | 7,7 | 6,9 |
EBIT-% (oik.) | 6,12 % | 7,66 % | 6,70 % |
EPS (oik.) | 0,60 | 0,65 | 0,64 |
Osinko | 0,40 | 0,45 | 0,50 |
Osinko % | 21,10 % | 3,77 % | 4,19 % |
P/E (oik.) | 3,14 | 18,25 | 18,60 |
EV/EBITDA | 1,90 | 8,76 | 9,16 |