Mediamarkkinan odotettua heikompi kehitys painaa ennusteitamme
Mediamainonta on Suomessa kehittynyt odotuksiamme heikommin alkuvuonna 2017, minkä lisäksi Hollannissa TV:n katseluajat ja Sanoman SBS:n katsojaosuudet ovat hieman laskeneet. Sanoman osakkeen arvostustaso on mielestämme noussut neutraaliksi emmekä pidä nykyistä korkeampia kertoimia osakkeelle perusteltuina.
Sanoma
Sanoma on innovatiivinen ja ketterä oppimisen ja median yhtiö, jolla on kaksi liiketoimintasegmenttiä: Learning ja Media Finland. Learningin oppimisen tuotteet ja palvelut tavoittavat 25 miljoonaa oppilasta perus- ja toisen asteen koulutuksessa 12 Euroopan maassa. Media Finlandilla on Suomen johtava monikanavainen mediatarjooma (digitaaliset ja painetut sanomalehdet, aikakauslehdet, TV ja suoratoistopalvelut sekä radio ja audiopalvelut), jonka kautta se tavoittaa 97% suomalaisista joka viikko, mikä mahdollistaa yritysasiakkaille vaikuttavat markkinointiratkaisut. Sanoman liiketoiminnoilla on positiivinen vaikutus miljoonien ihmisten elämään joka päivä.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut28.03.2017
2016 | 17e | 18e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 1 639,1 | 1 608,2 | 1 591,5 |
kasvu-% | −4,52 % | −1,89 % | −1,04 % |
EBIT (oik.) | 167,9 | 156,7 | 163,8 |
EBIT-% (oik.) | 10,24 % | 9,74 % | 10,29 % |
EPS (oik.) | 0,51 | 0,59 | 0,63 |
Osinko | 0,20 | 0,30 | 0,40 |
Osinko % | 2,43 % | 4,55 % | 6,07 % |
P/E (oik.) | 16,20 | 11,20 | 10,40 |
EV/EBITDA | 4,23 | 3,67 | 3,52 |