Mielestämme yhtiön nykyinen arvostuskuva ei täysin huomioi yhtiön joustavan liiketoimintamallin etuja, hyvää operatiivista suorituskykyä sekä positiivista kasvunäkymää. Näin ollen näemme seuraavan 12 kuukauden tuotto-odotuksen kohoavan arvostuskertoimissa olevan maltillisen nousuvaran sekä ennustamamme tuloskasvun myötä tasolle, joka riittää kompensoimaan yhtiön tuloskunnon kestävyyteen sekä liiketoiminnan pidemmän aikavälin jatkuvuuteen liittyvien riski- ja epävarmuustekijöiden kantamisen.
Rush Factory
Rush Factory on vuonna 2015 perustettu yhtiö, joka kehittää, suunnittelee, markkinoi ja tuottaa kiertuepohjaisia elämys- ja tapahtumakonsepteja kotimaisille ja kansainvälisille markkinoille. Kiertuepohjaisuuteen perustuen yhtiön konsepteilla ei ole kiinteää sijaintia, kuten esimerkiksi perinteisillä aktiviteetti- ja sisäliikuntapuistoilla, vaan tapahtuma rakennetaan aina erikseen kulloisellekin tapahtumapaikalle. Rush Factoryn liiketoiminta on hyvin kansainvälistä ja suurin osa liikevaihdosta syntyy ulkomailta. Yhtiön suurimmat yksittäiset markkinaalueet ovat Iso-Britannia, Ranska ja Saksa. Yhtiön liikevaihto muodostuu tapahtumiin myytävistä pääsylipuista sekä tapahtumapaikkojen oheistuotemyynnistä. Yhtiön tunnetuin ja kaupallisesti menestynein tapahtumakonsepti on Color Obstacle Rush (COR) -väriestejuoksu.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut16.09.2019
2018 | 19e | 20e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 2,9 | 4,5 | 5,9 |
kasvu-% | −29,03 % | 54,07 % | 32,18 % |
EBIT (oik.) | 0,3 | 1,1 | 1,2 |
EBIT-% (oik.) | 11,72 % | 24,19 % | 20,01 % |
EPS (oik.) | −0,10 | 0,36 | 0,39 |
Osinko | 0,00 | 0,00 | 0,00 |
Osinko % | |||
P/E (oik.) | - | 0,93 | 0,87 |
EV/EBITDA | - | - | - |