Alma Median tuloskehitys on ollut viime vuodet vahvan nousujohteista digitaalisten liiketoimintojen kannattavan kasvun, onnistuneiden yritysjärjestelyiden, ja tehostustoimien ajamana, mutta näemme yhtiöllä edessä vaimeamman tuloskasvun vaiheen taloussyklin heikentyessä. Painetun median rakenteellinen lasku vaimentaa edelleen Alma Median liikevaihdon kasvua, mutta sen rooli tuloskasvun tai arvonmuodostuksen kannalta ei ole enää kriittinen, sillä ¾-osaa yhtiön tuloksesta ja valtaosa arvosta syntyy digitaalisista liiketoiminnoista. Lievän tuloskasvun ja vahvan osinkovirran, sekä kohtuullisten arvostuskertoimien valossa näemme osakkeessa edelleen nousuvaraa.
Alma Media
Alma Media Oyj on 1998 perustettu Suomessa, itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa toimiva digitaalisiin rekrytointi- ja markkinapaikkapalveluihin sekä talous- ja ammattilehtien julkaisutoimintaan keskittynyt mediakonserni. Suomessa liiketoimintaan kuuluvat myös asumisen ja autoilun markkinapaikat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä sisältö- ja datapalvelut ammattilaisille ja yrityksille.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut20.05.2019
2018 | 19e | 20e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 354,7 | 345,9 | 348,2 |
kasvu-% | −3,43 % | −2,49 % | 0,67 % |
EBIT (oik.) | 57,3 | 61,4 | 60,4 |
EBIT-% (oik.) | 16,15 % | 17,74 % | 17,34 % |
EPS (oik.) | 0,46 | 0,52 | 0,52 |
Osinko | 0,35 | 0,38 | 0,42 |
Osinko % | 6,32 % | 3,93 % | 4,35 % |
P/E (oik.) | 11,98 | 18,51 | 18,54 |
EV/EBITDA | 8,16 | 10,10 | 9,99 |