Positiivinen tuloskehitys jatkuu
Alma Media raportoi ennakoitua selvästi vahvemmat tuloskasvulukemat Q3:lta ja myös näkymät ovat edelleen positiiviset. Yhtiön digiliiketoimintojen kasvu on edelleen todella vahvaa, mikä yhdessä tehostustoimien kanssa on nostanut selvästi yhtiön kannattavuutta. Nostimme odotuksia hieman vahvemman digiliiketoimintojen kasvun ja yllättävän positiivisesti kehittyvän painetun median tuloskehityksen myötä lähivuosien tulosennusteita hieman ylöspäin. Vahvasti kasvavan ja entistä vahvemmin digitaalisen liiketoimintaan painottuvan tuloksen vuoksi osakkeelle voidaan hyväksyä korkeampi arvostustaso ja lisäksi vahvistunut tase ja vahva kassavirta mahdollistavat kasvavan osinkovirran.
Alma Media
Alma Media Oyj on 1998 perustettu Suomessa, itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa toimiva digitaalisiin rekrytointi- ja markkinapaikkapalveluihin sekä talous- ja ammattilehtien julkaisutoimintaan keskittynyt mediakonserni. Suomessa liiketoimintaan kuuluvat myös asumisen ja autoilun markkinapaikat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä sisältö- ja datapalvelut ammattilaisille ja yrityksille.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut30.10.2017
2016 | 17e | 18e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 353,3 | 366,6 | 375,9 |
kasvu-% | 21,20 % | 3,75 % | 2,54 % |
EBIT (oik.) | 35,3 | 52,3 | 58,2 |
EBIT-% (oik.) | 9,99 % | 14,27 % | 15,48 % |
EPS (oik.) | 0,31 | 0,45 | 0,48 |
Osinko | 0,16 | 0,32 | 0,37 |
Osinko % | 3,18 % | 3,23 % | 3,74 % |
P/E (oik.) | 16,38 | 22,09 | 20,62 |
EV/EBITDA | 11,61 | 13,83 | 10,97 |