Printtimainonnan lasku painaa ennusteita
Mainonnan kehitys on jäänyt piristyneestä taloustilanteesta huolimatta alkuvuonna selvästi odotuksiamme heikommaksi, minkä vuoksi olemme laskeneet hieman Alma Median tulosennusteita. Odotamme yhtiöltä digitaalisten liiketoimintojen kasvun ja parantuvan tehokkuuden myötä yhä selvää tuloskasvua lähivuosina, mutta osakkeen arvostustaso on lyhyellä tähtäimellä neutraali.
Alma Media
Alma Media Oyj on 1998 perustettu Suomessa, itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa toimiva digitaalisiin rekrytointi- ja markkinapaikkapalveluihin sekä talous- ja ammattilehtien julkaisutoimintaan keskittynyt mediakonserni. Suomessa liiketoimintaan kuuluvat myös asumisen ja autoilun markkinapaikat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä sisältö- ja datapalvelut ammattilaisille ja yrityksille.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut28.03.2017
2016 | 17e | 18e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 353,3 | 356,4 | 359,2 |
kasvu-% | 21,20 % | 0,87 % | 0,79 % |
EBIT (oik.) | 35,3 | 41,0 | 41,7 |
EBIT-% (oik.) | 9,99 % | 11,50 % | 11,61 % |
EPS (oik.) | 0,31 | 0,33 | 0,34 |
Osinko | 0,16 | 0,22 | 0,26 |
Osinko % | 3,18 % | 2,22 % | 2,63 % |
P/E (oik.) | 16,38 | 29,84 | 29,30 |
EV/EBITDA | 11,61 | 16,36 | 14,17 |