Kotipizza Group Oyj: Kotipizza-ketjun vertailukelpoinen myynti kasvoi 15,1 prosenttia helmikuussa
Kotipizza Group Oyj
Lehdistötiedote 7.3.2018, klo 9.30 (EET)
Kotipizza-ketjun vertailukelpoinen myynti kasvoi 15,1 prosenttia helmikuussa
Kotipizza Group Oyj:hin kuuluvien Kotipizza-ravintoloiden myynti kasvoi helmikuussa 2018 19,6 prosenttia edellisvuodesta. Vertailukelpoinen myynti (same-store sales) nousi 15,1 prosenttia. Vertailukelpoinen myynti perustuu 240 ravintolan myyntilukuihin.
Vuoden 2018 helmikuun myynti oli 8,7 miljoonaa euroa, kun edeltävänä vuonna samaan aikaan myynti oli 7,3 miljoonaa euroa. Ketjumyynti on kasvanut helmikuu 2018 mukaan lukien 35 peräkkäistä kuukautta.
Ketjun kivijalkaravintoloiden myynti kasvoi 21,2 prosenttia ja shop in shop -ravintoloiden myynti 11,0 prosenttia. Verkkokaupan myynti nousi 39,1 prosenttia 884 000 euroon. Verkkokaupan myynti koostuu pääasiassa 78 kuljetuksia tarjoavan kivijalkaravintolan myynnistä ja sisältyy kokonaisuudessaan kivijalkaravintoloiden myyntiin.
Kotipizza Group Oyj:hin kuuluvien Chalupa-ravintoloiden myynti kasvoi helmikuussa 2018 58,9 prosenttia edellisvuodesta. Vuoden 2018 helmikuun myynti oli 152 000 euroa. Vertailukelpoinen myynti (same-store sales) laski 29,1 prosenttia. Vertailukelpoinen myynti perustuu 7 ravintolan myyntilukuihin.
Kotipizza Group Oyj:hin kuuluvan Social Burgerjoint -ravintolan myynti kasvoi helmikuussa 2018 23,0 prosenttia edellisvuodesta. Vuoden 2018 helmikuun myynti oli 62 000 euroa.
Kotipizza-ketjun kuukausimyynnit
Helmikuu | 2018 | 2017 | Muutos (%) |
Kuukausimyynti (tuhatta euroa) | 8 735 | 7 306 | 19,6 |
Kivijalkaravintolat | 7 444 | 6 143 | 21,2 |
Shop in shop -ravintolat | 1 291 | 1 163 | 11,0 |
Verkkokaupan myynti (tuhatta euroa) (sisältyy kivijalkaravintoloiden myyntiin) | 884 | 636 | 39,1 |
Kotipizza-ravintoloiden määrä | 266 | 261 | |
Kivijalkaravintolat | 169 | 156 | |
Shop in shop -ravintolat | 97 | 105 | |
Kuljetuksia tarjoavat ravintolat | 78 | 69 |
Chalupa-ketjun kuukausimyynnit
Helmikuu | 2018 | 2017 | Muutos (%) |
Kuukausimyynti (tuhatta euroa) | 152 | 96 | 58,9 |
Chalupa-ravintoloiden määrä | 13 | 7 |
Social Burgerjoint-ravintolan kuukausimyynnit
Helmikuu | 2018 | 2017 | Muutos (%) |
Kuukausimyynti (tuhatta euroa) | 62 | 51 | 23,0 |
Kotipizza Group Oyj
Tommi Tervanen, Toimitusjohtaja
Lisätietoja antavat:
Tommi Tervanen, toimitusjohtaja
puh. +358 207 716 743
Timo Pirskanen, talous- ja varatoimitusjohtaja
puh. +358 207 716 747
Kotipizza Group lyhyesti
Kotipizza on suomalainen, vuonna 1987 perustettu pizzaketju, jolla oli tilikauden 2016 lopussa 257 ravintolaa. Kotipizza-ketjun ravintoloiden myynti tilikaudella 2016 oli 89,9 miljoonaa euroa. Kotipizza-ketju on osa Kotipizza Groupia, johon kuuluvat lisäksi hankinta- ja logistiikkayritys Helsinki Foodstock Oy, vuonna 2015 avattua meksikolaistyyppistä ravintolaketjua Chalupaa operoiva Chalupa Oy sekä joulukuussa 2017 ostettu The Social Burger Joint Oy, joka hallinnoi Social Burgerjoint -ravintolaa ja Social Food -ruokarekkaa.
Tilikaudella 2016 Helsinki Foodstockin liikevaihto oli 53,2 miljoonaa euroa ja Chalupa-ketjun ravintoloiden myynti 1,04 miljoonaa euroa. Kotipizza Group -konsernin liikevaihto samalla ajanjaksolla oli 66,6 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen EBITDA 6,73 miljoonaa euroa.
--
This announcement is distributed by Nasdaq Corporate Solutions on behalf of Nasdaq Corporate Solutions clients.
The issuer of this announcement warrants that they are solely responsible for the content, accuracy and originality of the information contained therein.
Source: Kotipizza Group Oyj via Globenewswire