Marimekko esitteli syksyn ja talven 2018 vaatemallistonsa Pariisin muotiviikolla
Marimekko Oyj, Lehdistötiedote 5.3.2018 klo 9.00
Marimekon syksyn ja talven 2018 vaatemallisto esittäytyi Pariisin muotiviikolla sunnuntaina 4. maaliskuuta 2018.
Uusi syys- ja talvimallisto on syntynyt Suomen talvisten maisemien ja Lapin eksotiikan innoittamana. Kokoelmalle ominaisia ovat modernit kansanperinteen inspiroimat leikkaukset, rikas värimaailma sekä uusien painokuvioiden ja ikonisten arkistokuosien välinen vivahteikas vuoropuhelu. Marimekon nykysuunnittelijoiden Paavo Halosen ja Kustaa Saksin kuviot muodostavat hienon vuorovaikutteisen kokonaisuuden yhdessä Maija Isolan ja Vuokko Eskolin-Nurmesniemen 1950- ja 1960-luvuilla luomien kuosien kanssa. Osa presentaation asuista koostuu erityistesti tilaisuutta varten suunnitelluista uniikkikappaleista.
Mallisto esiteltiin Pariisissa vanhassa painotalossa. Presentaatio tarjosi elämyksen, joka vei katsojat syvälle Marimekon painokuvioiden maailmaan korostaen designtalon filosofiaa ajattomasta ja käytännöllisestä muotoilusta. Yhtiön oma kangaspaino Helsingissä on paitsi tehdas myös Marimekon luovaa yhteisöä palveleva ideahautomo.
Marimekko järjestää Pariisin-presentaation yhdessä Cliniquen kanssa. Tammikuussa 2018 yritykset julkistivat Marimekko for Clinique -sarjan, joka sisältää Marimekon ikonisin kuosein kuvioituja Cliniquen kauneudenhoitotuotteita.
Kuvia mallistosta ja tilaisuudesta median käyttöön:
http://mediabank.marimekko.fi/l/_Wx--9_79jCZ
http://mediabank.marimekko.fi/l/RNFLbR-fhbRz
Lue lisää:
https://www.marimekko.com/fi_fi/meista/ajankohtaista-1/syksy-talvi-2018-mallisto
Lisätietoa:
Asta Halme, Marimekon viestintä
Puh. 09 7587 233
asta.halme@marimekko.com
JAKELU:
Keskeiset tiedotusvälineet
Marimekko on suomalainen designyritys, joka tunnetaan ennen kaikkea omaleimaisista kuvioista ja väreistä. Yhtiön tuotevalikoimaan kuuluu korkealuokkaisia vaatteita, laukkuja ja asusteita sekä kodintavaroita sisustustekstiileistä astioihin. Kun Marimekko vuonna 1951 perustettiin, sen ennennäkemättömät painokankaat antoivat sille vahvan ja ainutlaatuisen identiteetin. Marimekko-tuotteita myydään noin 40 maassa. Vuonna 2017 tuotteiden brändimyynti oli 193 miljoonaa euroa ja yhtiön liikevaihto 102 miljoonaa euroa. Marimekko-myymälöitä on noin 160 eri puolilla maailmaa. Keskeisiä markkinoita ovat Pohjois-Eurooppa, Pohjois-Amerikka ja Aasian-Tyynenmeren alue. Konsernin palveluksessa on noin 450 henkeä. Yhtiön osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.marimekko.com