Osake on kesäalessa
Alma Median alkuvuoden operatiivinen tuloskehitys on jäämässä kasvupanostuksista ja Suomen mainosmarkkinan heikosta kehityksestä johtuen vaisuksi ja myös talouskasvunäkymät ovat arviomme mukaan hieman hiipuneet aiemmasta. Pidämme tästä huolimatta osakkeen -10 %:n kesäalea ylimitoitettuna, sillä osakkeen nykyinen arvostustaso aliarvio näkemyksemme mukaan karkeasti yhtiön voimakkaasti kasvavien ja erittäin kannattavien digitaalisten liiketoimintojen sekä vakaasti kassavirtaa tuottavien medialiiketoimintojen arvoa.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Alma Media
Alma Media Oyj on 1998 perustettu Suomessa, itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa toimiva digitaalisiin rekrytointi- ja markkinapaikkapalveluihin sekä talous- ja ammattilehtien julkaisutoimintaan keskittynyt mediakonserni. Suomessa liiketoimintaan kuuluvat myös asumisen ja autoilun markkinapaikat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä sisältö- ja datapalvelut ammattilaisille ja yrityksille.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut05.07.2018
2017 | 18e | 19e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 367,3 | 366,1 | 375,1 |
kasvu-% | 3,96 % | −0,33 % | 2,46 % |
EBIT (oik.) | 51,0 | 55,1 | 60,3 |
EBIT-% (oik.) | 13,89 % | 15,04 % | 16,07 % |
EPS (oik.) | 0,45 | 0,46 | 0,51 |
Osinko | 0,24 | 0,30 | 0,34 |
Osinko % | 3,34 % | 2,55 % | 2,89 % |
P/E (oik.) | 16,14 | 25,54 | 22,87 |
EV/EBITDA | 11,09 | 14,15 | 12,30 |