Avidly: Näkemys pitää tarinan edetessä
Avidlyn alkuvuosi sujui mallikkaasti ja Q1-katsaus vahvisti yhtiön jatkavan kasvustrateginsa kurinalaista toteutusta. Näemme yhtiön lähivuosien tuloskasvulle selvät ajurit rakenteellisesti kasvavassa markkinassa. Ennusteemme pysyivät lähes ennallaan. Yhtiön arvostus (2023e EV/EBIT 9x) on mielestämme edelleen hyvin houkutteleva vahvaan tuloskasvunäkymään peilattuna. Arvostuksen vahvistuminen vaatii yhtiöltä nähdäksemme edelleen lisää merkkejä vahvistuvasta kannattavuudesta. Toistamme Avidlyn osta-suosituksen ja 5,0 euron tavoitehinnan.
Alkuvuoden luvuissa kaikki kunnossa
Avidlyn alkuvuosi sujui lukujen valossa moitteettomasti ja yhtiö jatkoi kasvustrategiansa toteutusta onnistuneesti. Q1-liikevaihto jatkoi odotetun hyvässä kasvussa (+20 %) sekä orgaanisesti, että epäorgaanisesti. Mainontamarkkinan vahva veto nähdäksemme tuki alkuvuoden kehitystä (Kantar: Q1’22 verkkomainonta +11,5 %). Myyntikate kasvoi niinikään vahvasti (+18 %). Alkuvuoden kasvu oli Digital 22 -yritysoston tuella kansainvälisesti vahvaa (Muut maat myyntikatteen kasvu +70 %) ja jatkuvien palveluiden osuus myyntikatteesta kasvoi 48 %:iin (Q1’21: 41 %). Kannattavuus lisäksi vahvistui hieman vertailukaudesta (oik. EBIT Q1’22 6,9 %, Q1’21 6,6 %), kun odotimme heikentymistä. Digital 22 –yrityskaupan integraatio vaikuttaa edenneen alkuvaiheessa hyvin ja Avidly toisti ohjeistuksensa vuodelle 2022. Mielestämme kokonaisuutena katsaus vahvisti Avidlyn hyvän kehityksen ja vakaan strategian toteutuksen jatkuvan.
Avidlyn tuloskasvulle on hyvät ajurit rakenteellisesti kasvavassa Martech-markkinassa
Mainonnan budjetit ovat siirtyneet jo pidempään perinteisestä mediasta digitaalisiin kanaviin johtuen ihmisten kasvavasta halusta käyttää palveluita digitaalisesti. Markkinointi on alana altis talouden syklin muutoksille, mutta sen sulautuminen osaksi myyntiä tekee siitä liiketoimintakriittisempää ja nähdäksemme vähentää alan syklisyyttä. Avidly asemoituu kasvavaan digitaalisen myynnin ja markkinoinnin segmenttiin, jossa sen tarjonnan laajuus ja kilpailukyky kokonaisuutena erottuu kilpailussa nähdäksemme edukseen. Yhtiön operatiivisen kurinalaisuuden vahvistumisen ja tähänastisen kannattavuuden trendin jatkuessa näemme lähivuosien tuloskasvulle selvät askelmerkit.
Ennusteet pysyivät lähes ennallaan
Ennustamme Avidlyn liikevaihdon kasvavan Digital 22 -yrityskaupan vauhdittamana vuonna 2022 noin 18 % 35,4 MEUR:oon (Ohjeistus: 34-36 MEUR) ja oikaistun liikevoiton vahvistuvan 5 %:iin. Vuosille 2021-2025 ennustamme keskimäärin 10 %:n liikevaihdon orgaanista vuosikasvua (tavoite: > 10 %) ja 9 % oikaistua liikevoittomarginaalia vuonna 2025 (tavoite: EBITA-% >10 %). Kannattavuuden ennusteemme ovat vielä varovaiset johtuen yhtiön historiallisesti heikommista tasoista (EBIT-% noin 2-7 %), mutta näemme niissä tulevaisuudessa nousuvaraa vahvempien näyttöjen kertyessä. Kasvuennusteemme taas vaatii uusasiakashankinnan onnistumista. Ennusteemme vuoden 2025 liikevaihdoksi on 47 MEUR (tavoite: >50 MEUR), mitä uudet yritysostot tulevat vielä todennäköisesti kasvattamaan.
Arvostus on kasvutarinan edetessä edelleen hyvin houkutteleva
Avidlyn arvonluonti nojaa nähdäksemme odotukseen kasvusta ja vahvistuvasta kannattavuudesta. Odottamamme tuloskehityksen jatkuessa arvostus laskee nopeasti hyvin houkuttelevaksi (2023e oik. EV/EBIT 9x) huomioiden vielä jäljelle jäävä tulosvipu marginaalien vahvistumisesta (2023e oik. EBIT-% 6,6 %, sektorilla tyypillisesti >10 %). Markkinaympäristö on kuitenkin edelleen varovainen tulevaisuuden lupauksien hinnoittelussa, minkä myötä yhtiön omistajalta vaaditaan edelleen pitkäjänteisyyttä ja luottamusta strategian etenemiseen.
Login required
This content is only available for logged in users