Seamless Distribution Systems (”SDS eller “bolaget) meddelade idag den 8 september 2021 att bolaget erhållit en genombrottsorder från Vodafone Oman och avser SDS:s SaaS-erbjudande Retail Value Management (RVM) suite. SaaS-avtalet sträcker sig i tre år och kan komma att innebära återkommande intäkter uppgående till ca 10–15 % av SDS nuvarande supportintäkter, som under år 2020 uppgick till ca 92 MSEK.

Läs Analyst Groups kommentar här

Om Analyst Group: Ett av Sveriges främsta analyshus med fokus på små och medelstora börsbolag.
Läs mer om Analyst Group

Det här ett pressmeddelande från Analyst Group angående publicering av kommentar på Seamless Distribution Systems. Läsare kan anta att Analyst Group har mottagit ersättning för att framställa kommentaren. Uppdragsgivaren har inte haft någon möjlighet att påverka de delar där Analyst Group har haft åsikter om Bolaget, framtida värdering eller annat som skulle kunna tänkas utgöra en subjektiv bedömning.

Seamless Distribution Systems AB is a mobile payments company that provides electronic top-up systems and mobile payment services for mobile operators, distributors, retailers, and consumers.