CellaVision har slutfört det tidigare aviserade förvärvet om att förvärva de exklusiva rättigheter till en patentportfölj innehållande en ny mikroskopiteknologi, Fourier Ptychographic Microscopy, av Clearbridge BioPhotonics.

Förvärvet ger CellaVision tillgång till och kontroll över en intressant framtidsteknologi. Fourier Ptychography Microscopy kan komma att användas för att utveckla framtida automatiserade mikroskop med tillämpningar både inom hematologi och inom andra områden. Förvärvet slutfördes idag och bedöms inte har någon påverkan på CellaVisions resultat per aktie under innevarande räkenskapsår.

Frågor kring förvärvet besvaras av:
Simon Østergaard, Vd och koncernchef, CellaVision AB,
Direkt: +46 (0) 700-36 37 92
Email: [email protected]

CellaVision AB is engaged in the business of supplying digital solutions for blood and body fluid analysis. Its solutions are based on digital image analysis technology, artificial intelligence, and information technology. The firm's product portfolio consists of CellaVision peripheral blood application, CellaVision advanced RBC application and CellaVision remote review software. Its customers include mainly large hospital laboratories and commercial laboratories in North America, Europe and China and Japan. The company derives the majority of its revenue from the sale of analyzers.