Alma Median tytäryhtiö osti katsastuspalveluihin erikoistuneen markkinapaikan
Alma Media tiedotti eilen, että sen tytäryhtiö Alma Mediapartners on hankkinut katsastuspalveluja vertailevan Katsastushinnat.fi -markkinapaikan ostamalla palvelun omistavan Ahorouta Oy:n osakekannan. Osapuolet eivät julkista kauppahintaa. Markkinapaikan liikevaihto oli vuonna 2016 noin 0,2 MEUR, eikä sillä näin ollen ole olennaista vaikutusta Alma Median liikevaihtoon.
Alma Mediapartners on viime vuosina laajentanut autoilun medialiiketoimintaa autojen myynti-ilmoituksista autohuoltojen kilpailutukseen. Yhtiön mukaan Katsastushinnat.fi -markkinapaikka sopii erittäin hyvin tähän kokonaisuuteen ja eri palveluiden välillä on mahdollista saavuttaa synergiahyötyjä.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Alma Media
Alma Media Oyj on 1998 perustettu Suomessa, itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa toimiva digitaalisiin rekrytointi- ja markkinapaikkapalveluihin sekä talous- ja ammattilehtien julkaisutoimintaan keskittynyt mediakonserni. Suomessa liiketoimintaan kuuluvat myös asumisen ja autoilun markkinapaikat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä sisältö- ja datapalvelut ammattilaisille ja yrityksille.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut30.10.2017
2016 | 17e | 18e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 353,3 | 366,6 | 375,9 |
kasvu-% | 21,20 % | 3,75 % | 2,54 % |
EBIT (oik.) | 35,3 | 52,3 | 58,2 |
EBIT-% (oik.) | 9,99 % | 14,27 % | 15,48 % |
EPS (oik.) | 0,31 | 0,45 | 0,48 |
Osinko | 0,16 | 0,32 | 0,37 |
Osinko % | 3,18 % | 3,36 % | 3,89 % |
P/E (oik.) | 16,38 | 21,24 | 19,82 |
EV/EBITDA | 11,61 | 13,38 | 10,56 |