Avidly: Kasvu maistuu halvemmalla hinnalla
Toistamme Avidlyn 7,0 euron tavoitehinnan ja nostamme suosituksen osta-tasolle (aik. vähennä). Avidly on toteuttanut ripeää muutosta käänneyhtiöstä kasvuyhtiöksi viimeisen puolentoista vuoden aikana, mistä elokuun lopussa raportoidut Q2-luvut antoivat jälleen näyttöjä. Yhtiö onkin viimeisen vuoden aikana näyttänyt kykynsä hallittuun kasvuun. Markkinan elpyminen koronakuopasta on tukenut lyhyen tähtäimen kasvua, mutta näemme Avidlyn asemoituneen hyvin myös markkinan pitkän aikavälin kasvun kannalta. Eteenpäin katsoen ja tuloskasvuun luottaen yhtiön arvostus näyttää kurssilaskun (-14 %) jälkeen jälleen houkuttelevalta (2023e oik. P/E 12x).
Muutos käänneyhtiöstä kasvuyhtiöksi tapahtui vauhdilla
Avidlyn lähihistoria on ollut vuoristorataa, mutta muutos kasvuyhtiöksi on kerännyt vahvoja näyttöjä viimeisen 18kk aikana. Yhtiön edellinen kasvustrategia lähti vuonna 2019 sivuraiteille ja kannattavuus heikkeni rajusti (H2/19 EBIT-% -20 %). Vuoden 2020 alussa yhtiössä vaihtui johto, minkä jälkeen uudistuksia on toteutettu hengästyttävällä tahdilla: osakeanti ja lainarahoitus, organisaatiomuutokset, sisäisen raportoinnin ja operatiivisen johtamisen kehittäminen, strategiapäivitys, sijoittajaraportoinnin uudistaminen ja brändin uudistus. Muutokset ovat näkyneet myös luvuissa, ja viimeiseksi Q2:n aikana yhtiön liikevaihto kasvoi 30 % kannattavuuden jatkaessa vahvistuvalla trendillä.
Markkinan kasvulle on hyvät ajurit lyhyen tähtäimen elpymisen jälkeenkin
Koronakuopasta elpyminen tuo markkinalle lyhyellä tähtäimellä ylimääräistä myötätuulta, mutta markkinan kasvulle on mielestämme selvät pitkän aikavälin trendit. Mediamainonnan budjetit ovat siirtyneet jo pidempään perinteisestä mediasta digitaalisiin kanaviin. Taustalla on ajankäytön kasvu digitaalisissa palveluissa, mutta myös ihmisten kasvava halu asioida digitaalisesti. Yleisesti toimiala on altis talouden syklin muutoksille. Toisaalta digitaalinen markkinointi on sulautumassa osaksi myyntiä ja siitä on tullut liiketoimintakriittisempää, eikä markkinointibudjetti ole välttämättä enää selvä leikkauskohde heikommassa talousympäristössä. Avidly on asemoitunut markkinan kasvavaan digitaalisen myynnin ja markkinoinnin segmenttiin, jossa sen tarjonnan laajuus ja kilpailukyky kokonaisuutena erottuu kilpailussa nähdäksemme edukseen. Tämän myötä yhtiöllä on hyvät edellytykset kasvaa myös jatkossa.
Pidimme operatiiviset ennusteet ennallaan
Ennustamme Avidlyn liikevaihdon edelleen kasvavan tänä vuonna 17 % 29,1 MEUR:oon (Ohjeistus: 28-30 MEUR) ja oikaistun liikevoiton vahvistuvan 6 %:iin liikevaihdosta. Tarkensimme johdon osakepalkkioiden kirjanpitovaikutusta hieman suuremmaksi etenkin loppuvuoden osalta. Muutos on luonteeltaan tekninen ja liiketoiminnan operatiiviset ennusteet säilyivät ennallaan. Vuosille 2021-2025 ennustamme edelleen keskimäärin 11 %:n liikevaihdon orgaanista vuosikasvua (tavoite: > 10 %) ja 9 %:n oikaistua liikevoittomarginaalia vuonna 2025 (tavoite: EBITA-% >10 %).
Arvostus on kurssilaskun jälkeen kääntynyt jälleen houkuttelevammaksi
Avidlyn arvonluonti nojaa nähdäksemme odotukseen kannattavasta kasvusta, jota voidaan kiihdyttää strategian mukaisin yritysostoin. Osakkeen arvostus on tulospohjaisesti lyhyellä tähtäimellä hieman kireä (2022e oik. P/E 15x) huomioiden osakepalkkioista odottamamme noin 10 % osakemäärän kasvu vuonna 2023. Kasvun ja vahvistuvan kannattavuuden myötä arvostus näyttää kuitenkin eteenpäin katsottuna jo houkuttelevalta (2023e oik. P/E 12x). Edellisen päivityksemme jälkeen kurssi on laskenut (-14 %) ilman muutoksia yhtiön näkymissä, ja yhtiön orastavaan kasvutarinaan pääsee nähdäksemme jälleen mukaan hyvällä hinnalla.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille