Kotipizza-ketjun myynti kasvoi 21 % maaliskuussa
Kotipizza Group tiedotti eilen, että Kotipizza-ravintoloiden yhteenlaskettu ketjumyynti kasvoi maaliskuussa 21,3 % edellisvuodesta. Vertailukelpoinen myynti (same-store sales) nousi 12,5 %. Vertailukelpoinen myynti perustuu 242 ravintolan myyntilukuihin, kun Kotipizza-ravintoloiden määrä maaliskuun lopussa oli 262. Maaliskuun yhteenlaskettu myynti kaikissa Kotipizza-ketjuun kuuluvissa ravintoloissa oli 8,54 MEUR, kun viime vuonna samaan aikaan myynti oli 7,04 MEUR. Kotipizza Groupin uusi tilikausi alkoi helmikuussa ja kumulatiivinen ketjumyynti tilikauden alusta on kasvanut 19,5 % edellisvuodesta 15,9 MEUR:oon. Erittäin vahva aloitus ketjumyynnissä tietää hyvää uudelle tilikaudelle 1.2.2017-31.1.2018.
Kotipizza-ketjuun kuuluvien ravintoloiden myynnin kasvu on positiivista Kotipizza Groupin osakkeelle, sillä konserni kerää franchising-yrittäjiltä franchising-maksuja ravintoloiden myyntiin perustuen. Ketjumyynnin kasvu vaikuttaa hyvällä vivulla konsernin kannattavuuteen, sillä ketjumyynnin kasvu ei aiheuta juurikaan lisäkustannuksia Kotipizza-konsernille. Ketjumyynnin kasvun perusteella kasvavat franchising-maksut valuvat näin hyvällä hyötysuhteella konsernin tulokseen.
Odotimme maaliskuun ketjumyynnin kasvavan 17 % vertailukaudesta, joten luvut ylittivät hieman ennusteemme. Tarkistimme Kotipizza Groupin kuluvan tilikauden ketjumyyntiennustetta hieman ylöspäin ennakoitua parempien myyntilukujen ansiosta ja odotamme ketjumyynnin kasvavan kuluvalla tilikaudella 13 % tasolle 101 MEUR. Konsernitasolla ennustemuutokset olivat sekä liikevaihdon että liikevoiton osalta hyvin pieniä, joten emme tee muutoksia tavoitehintaamme tai suositukseemme.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille