Remedy Q2: Strategia ja peliprojektit etenevät suunnitellusti
Toistamme Remedyn 50,0 euron tavoitehinnan ja lisää-suosituksen. Remedyn Q2-luvut olivat pitkälti odotustemme mukaisia ja yhtiön strategian ja peliprojektit etenevät suunnitellusti. Tämä antaa luottamusta sille, että nyt kehitteillä olevat hankkeet mahdollistavat yhtiölle seuraavan merkittävän kasvuloikan muutaman vuoden päästä. Vahvasti etenevän strategian ja uusien Control-projektien myötä näkyvyys Remedyn tulevien vuosien kasvuajureihin on taas astetta selkeämpi. Siten osakkeen arvostuksen suhteen voi entistä luottavaisemmin pelata pitkää peliä.
Q2-tulos oli hieman odotuksiamme parempi
Remedyn Q2-liikevaihto kasvoi 3 % 9,4 MEUR:oon, mikä ylitti lievästi 9,0 MEUR:n ennusteemme. Q2-liikevoitto kasvoi hieman vertailukaudesta ja oli 2,3 MEUR (Q2’20: 2,1 MEUR). Tulosylitystä ennusteeseemme (1,7 MEUR) nähden selittää pääasiassa odotuksiamme suuremmat tuotekehitysaktivoinnit. Remedy toisti odotetusti kasvavaa liikevaihtoa ja liikevoittoa ennakoivan ohjeistuksena ja siten H2:lle painottuva tuloskasvunäkymä on ennallaan.
Control kerännyt jo yli 10 miljoonaa pelaajaa
Remedyn elokuussa 2019 julkaistua Control-peliä on myyty jo selvästi yli 2 miljoonaa kappaletta, minkä lisäksi peli on ollut väliaikaisesti ladattavissa tai pelattavissa monilla muilla alustoilla (esim. PS Now, Epic Store, Xbox Game Pass). Viimeisimpänä peli julkaistiin heinäkuussa Google Stadia -alustalla. Liikevaihdon lisäksi nämä uudet alustat kasvattavat huomattavasti Controlin tunnettuutta ja Remedy kertoi Controlin saavuttaneen jo yli 10 miljoonan pelaajan rajapyykin. Tämä laaja pelaajakunta pienentää oleellisesti tulevien Control-pelien (moninpeliprojekti Condor sekä toinen isomman budjetin Control-peli) julkaisuun liittyviä riskejä.
Näkyvyys lähivuosien kasvuajureihin selkeytyy
Pidimme ennusteemme käytännössä ennallaan Q2-raportin jäljiltä, mutta uudet Control-projektit tuovat selvästi lisää konkretiaa Remedyn tulevien vuosien kasvuajureihin. Odotamme Remedyn liikevaihdon kasvavan tänä vuonna 13 % ja liikevoiton nousevan 15,6 MEUR:oon (2020: 13,2 MEUR). Kasvua tukevat Epic-projektien kasvavat kehitysmaksut, kun molemmat projektit ovat H2:lla täydessä tuotannossa. Lisäksi Crossfire-alihankinnasta voi tuloutua kehitysmaksujen lisäksi rojalteja CrossfireX ja Crossfire HD -pelien julkaisun myötä. Odotamme myös Controlin myynnin jatkuvan hyvin digitaalisissa kanavissa sekä uusilla konsoleilla. Uusista Control-projekteista voi myös tuloutua jo tänä vuonna hieman kehitysmaksuja. Remedyn seuraavan merkittävän kasvuloikan odotamme osuvan vuoteen 2023, mihin arvioimme suuren Epic-projektin julkaisun ajoittuvan. Tuolloin myös Vanguard-projektista on odotettavissa merkittävämpiä tuloja. Vuonna 2024 arvioimme tuloskasvun jatkuvan uusien Control-pelien tukemana.
Arvostusta katsottava vuosiin 2023-2024, jolloin uudet peliprojektit ovat markkinoilla
Arvioimme Remedyn nyt kehitteillä olevien pelihankkeiden julkaisun ajoittuvan pääasiassa vuosille 2023-2024, jolloin ennustamme yhtiön liikevaihtoon ja tulokseen merkittävää tasokorotusta. Vuonna 2024 odotamme Remedyn saavan merkittäviä tuloja jo ainakin 7 julkaistusta tai kehitteillä olevasta peliprojektista. Ennusteellamme Remedyn vahvan nettokassan huomioivat EV/EBIT-kertoimet vuosille 2023-2024 ovat 19x-16x. Arvostus näyttää mielestämme maltilliselta, kun huomioidaan Remedyn vahvat pitkän aikavälin kasvunäkymät jo kohtalaisen hyvin menestyvillä pelijulkaisuilla. Tämän päälle sijoittaja saa option ennusteitamme paremmin menestyvistä hittipeleistä.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Remedy Entertainment
Remedy Entertainment on vuonna 1995 perustettu suomalainen videopelikehittäjä. Yhtiö on yksi Suomen vanhimmista pelinkehittäjistä, jonka tunnetuimpia pelejä ovat Max Payne, Alan Wake, Quantum Break ja Control. Remedy tunnetaan maailmalla parhaiten tarinavetoisista toimintapeleistä ja on yksi arvostetuimpia itsenäisiä AAA-pelistudioita maailmassa. Remedy kehittää korkeatasoisia, suurten pelistudioiden massapeleistä selkeästi erottuvia pelejä pääsääntöisesti PC:lle, Xboxille ja Playstationille.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut16.08.2021
2020 | 21e | 22e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 41,1 | 46,3 | 49,1 |
kasvu-% | 29,83 % | 12,77 % | 5,86 % |
EBIT (oik.) | 13,2 | 15,6 | 14,7 |
EBIT-% (oik.) | 32,23 % | 33,76 % | 29,90 % |
EPS (oik.) | 0,86 | 0,95 | 0,89 |
Osinko | 0,15 | 0,20 | 0,25 |
Osinko % | 0,38 % | 1,07 % | 1,33 % |
P/E (oik.) | 45,55 | 19,71 | 21,02 |
EV/EBITDA | 31,50 | 10,74 | 10,40 |