Copyright © Inderes 2011 - present. All rights reserved.
  • Uusimmat
  • Pörssi
    • Aamukatsaus
    • Osakevertailu
    • Pörssikalenteri
    • Osinkokalenteri
    • Analyysi
    • Artikkelit
    • Sisäpiirin kaupat
  • inderesTV
  • Mallisalkku
  • Foorumi
  • Premium
  • Femme
  • Nora AI
  • Opi
    • Sijoituskoulu
    • Q&A
    • Analyysikoulu
  • Meistä
    • Seurantayhtiöt
    • Tiimi
Analyytikon kommentti

Robokommentti Remedy Entertainment Oyj:n Q1-tuloksesta

– Flash
Remedy Entertainment

Tämä on roboanalyytikon kirjoittama pikakommentti, joka pohjautuu yhtiön julkaisemaan tulokseen ja Inderesin analyytikon ennakkokommenttiin. Huomioithan, että robokommentti on tuotettu automaattisesti käyttäen OpenAI:n gpt-4o-tekoälymallia ja se saattaa sisältää virheitä. Voit antaa robokommentista palautetta täällä.

Alkuperäinen tiedote

Remedyn Q1 2025 tulosraportti ylitti analyytikon odotukset erityisesti liikevaihdon ja liikevoiton kehityksen osalta. Huomionarvoista on myös merkittävä positiivinen muutos käyttökatteessa, mikä antaa viitteitä kulurakenteen vakautumisesta. Kausivaihteluiden vaikutuksesta rojaltituloihin raportti ei kuitenkaan tarjonnut tarkkaa tietoa.

Liikevaihdon kehitys

Yhtiön liikevaihto Q1:llä oli 13,4 MEUR, ylittäen analyytikon odottaman 11,6 MEUR ja merkitsee 24,1 % kasvua edellisvuoteen verrattuna. Analyytikon ennusteessa korostui Max Payne -projektin kehitysmaksut, ja raportin perusteella myös Control 2 ja Alan Wake 2 tukivat liikevaihdon kasvua. Yhtiön ilmoittama kasvu viittaa vahvaan kehitysmaksupohjaiseen tulovirtaan.

Alan Wake 2:n rojaltit

Raportissa ei esitetty tarkkaa lukua Alan Wake 2:n rojaltituloista, mutta mainittiin pelin myynnin kerryttäneen rojalteja vakaasti. Analyytikko odotti 2 MEUR rojaltituloja, mutta raportti ei tarjoa tietoja, joiden perusteella voitaisiin varmistaa tämän lukeman toteutuminen. Näin ollen kausivaihteluiden vaikutusta rojaltituloihin ei pystytty arvioimaan tarkasti.

Käyttökate

Yhtiön Q1:n käyttökate, 2,6 MEUR, parani merkittävästi viime vuoden -1,2 MEUR:sta. Tämä ylitti analyytikon ennusteen -0,9 MEUR:sta selvästi. Parannus johtui raportin mukaan kehitysmaksujen ja rojaltitulojen noususta sekä kulurakenteen vakautumisesta moniprojektimallin ylösajon jälkeen.

Tulosodotukset vuoden loppupuoliskolle

Yhtiön ohjeistuksen mukaan liikevaihto ja liikevoitto kasvavat edellisvuodesta, ja vuoden 2025 liikevoitto on palautunut positiiviseksi ensimmäisellä neljänneksellä. Firebreakin julkaisu kesäkuussa keskittyy liikevaihdon kasvattamiseen vuoden loppupuoliskolla. Analyytikon odotukset positiivisesta liikevoitosta vuoden 2024 aikana ovat linjassa yhtiön näkemyksen kanssa koskien vuoden 2025 kehitystä.

Pitkän aikavälin näkymät ja julkaisut

Raportti korostaa Controlin ja Alan Waken roolia tulevina tulosajureina Remedyn pitkässä aikavälissä. Control 2:n ja Alan Wake 2:n jatkokehitys, yhdessä Firebreakin julkaisemisen kanssa, antaa vahvoja viitteitä yhtiön pyrkimyksistä tavoitella ennakoitua liikevaihdon kasvua vuoteen 2027 mennessä. Pitkän aikavälin tavoitteena on kaksinkertaistaa vuoden 2024 liikevaihto vuoteen 2027 mennessä, mikä tukee analyytikon odotuksia.

Sisäänkirjautuminen vaadittu

Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille

Luo ilmainen tunnus

Remedy Entertainment on vuonna 1995 perustettu suomalainen videopelikehittäjä. Yhtiö on yksi Suomen vanhimmista pelinkehittäjistä, jonka tunnetuimpia pelejä ovat Max Payne, Alan Wake, Quantum Break ja Control. Remedy tunnetaan maailmalla parhaiten tarinavetoisista toimintapeleistä ja on yksi arvostetuimpia itsenäisiä AAA-pelistudioita maailmassa. Remedy kehittää korkeatasoisia, suurten pelistudioiden massapeleistä selkeästi erottuvia pelejä pääsääntöisesti PC:lle, Xboxille ja Playstationille.

Lue lisää yhtiösivulla

Tunnusluvut13.02.

202425e26e
Liikevaihto50,765,871,9
kasvu-%49,3 %29,9 %9,2 %
EBIT (oik.)−4,31,72,4
EBIT-% (oik.)−8,4 %2,6 %3,3 %
EPS (oik.)−0,270,100,14
Osinko0,000,000,00
Osinko %
P/E (oik.)neg.159,4115,6
EV/EBITDA65,924,215,9

Foorumin keskustelut

Kyl sä olet Akee tarkka kaveri! Ja meikäläinen on ollut viikonloppuna solmussa omien Excelien kanssa. Meikäläisen laskelmat menee Annapurnan...
49 minuuttia sitten
- Atte Riikola
5
Kiitos taas hyvästä analyysista @Atte_Riikola Luin eilen illalla analyysin läpi. Jäin pohtimaan miksi analyysissä EBIT kehitys jää liikevaihto...
1 tunti sitten
- Akee
11
Joka GPU-puolen kehityksen tuntien lähinnä olisi neural texture compression-tuki. Ideana on generoida äärimmäisen yksityiskohtaisia materiaalitekstuur...
7 tuntia sitten
- Jarnis
3
Minusta tämä genremuutos tuntuu lähinnä pieneltä vivahde-erolta vrt. alkuperäinen Control. Trailerin perusteella kameraa oltaisiin viemässä ...
9 tuntia sitten
- Aruzo
5
Niin, pohdin sitä rpg-elementtiä. Mainitsemiasi asioita tehtiin jo ensimmäisessä Controllissa. En nyt muista oliko ihan kaikki mainitut mukana...
15 tuntia sitten
- Relaaja
3
Tähän liittyen Kasurisen haastattelusta Despite the developer’s relative inexperience with melee combat games, Kasurinen says they are confident...
16 tuntia sitten
- Akee
8
Minä käsitin, että genre olisi action RPG, eli ei niinkään välttämättä keskusteluja vaan jotain Diablo tai Darks Souls tyylistä? Eli kerätää...
16 tuntia sitten
- amoult
2
Sosiaalinen media
  • Inderes Foorumi
  • Youtube
  • Facebook
  • Instagram
  • X (Twitter)
  • Tiktok
  • Linkedin
Yhteystiedot
  • info@inderes.fi
  • +358 10 219 4690
  • Porkkalankatu 5
    00180 Helsinki
Inderes
  • Meistä
  • Tiimi
  • Avoimet työpaikat
  • Inderes sijoituskohteena
  • Palvelut pörssiyhtiöille
Sivusto
  • UKK
  • Käyttöehdot
  • Tietosuojaseloste
  • Vastuuvapauslauseke
Inderesin vastuuvapauslauseke löytyy täältä. Kunkin Inderesin aktiivisessa seurannassa olevan osakkeen tarkemmat tiedot löytyvät kunkin osakkeen omilta yhtiösivuilta Inderes-sivustolla. © Inderes Oyj. Kaikki oikeudet pidätetään.