Copyright © Inderes 2011 - present. All rights reserved.
  • Uusimmat
  • Pörssi
    • Aamukatsaus
    • Osakevertailu
    • Pörssikalenteri
    • Osinkokalenteri
    • Analyysi
    • Artikkelit
    • Sisäpiirin kaupat
  • inderesTV
  • Mallisalkku
  • Foorumi
  • Premium
  • Femme
  • Opi
    • Sijoituskoulu
    • Q&A
    • Analyysikoulu
  • Meistä
    • Seurantayhtiöt
    • Tiimi
Analyytikon kommentti

Robokommentti Remedy Entertainment Oyj:n Q3-tuloksesta

– Flash
Remedy Entertainment

Tämä on roboanalyytikon kirjoittama pikakommentti, joka pohjautuu yhtiön julkaisemaan tulokseen ja Inderesin analyytikon ennakkokommenttiin. Huomioithan, että robokommentti on tuotettu automaattisesti käyttäen OpenAI:n o1-preview-tekoälymallia ja se saattaa sisältää virheitä.

Remedy Entertainment Oyj on julkaissut tammi-syyskuun 2024 liiketoimintakatsauksensa, joka osoittaa merkittävää liikevaihdon kasvua ja odotettua parempaa kannattavuutta. Yhtiö antoi myös lisätietoja tulevien peliprojektiensa etenemisestä sekä tarkensi strategisia valintojaan itsejulkaisun suhteen Control-pelibrändin osalta.

  1. Liikevaihto: Yhtiön liikevaihto kasvoi 128,6 % edellisvuodesta 17,9 miljoonaan euroon, ylittäen selvästi analyytikon odotuksen 14,2 miljoonaa euroa (+82 %). Kasvu johtui pääosin Control 2:een liittyvästä Annapurnan kertamaksusta sekä kasvaneista kehitysmaksuista Max Payne 1&2 Remakesta ja Control 2:sta, kuten analyytikko ennusti.

  2. Liikevoitto: Yhtiön liikevoitto oli 2,4 miljoonaa euroa, kun analyytikko odotti lievästi positiivista 0,2 miljoonan euron liikevoittoa. Liikevoitto ylitti siis odotukset merkittävästi. Parannus johtui kasvaneista kehitysmaksuista ja mahdollisesti korkeammista aktivoiduista kehitysmenoista, mikä on linjassa analyytikon ennusteen kanssa.

  3. Alan Wake 2:n myynti: Yhtiö ilmoitti, että vuosineljänneksen päättyessä Alan Wake 2 oli kattanut suurimman osan kehitys- ja markkinointikuluistaan. Analyytikko odotti yhtiön vahvistavan, että peli on kattanut kaikki kulunsa, mikä mahdollistaisi merkittävät rojaltitulot Q4:stä alkaen. Yhtiö ei kuitenkaan vielä vahvistanut, että peli olisi täysin kattanut kulunsa, joten merkittävien rojaltituottojen alkaminen saattaa viivästyä hieman odotetusta.

  4. Näkymien tarkennus: Yhtiö säilytti näkymänsä vuodelle 2024 ennallaan, mutta antoi lisätietoa itsejulkaisupäätösten vaikutuksista. Päätökset julkaista Control 2 ja FBC: Firebreak itse johtavat lyhyellä aikavälillä vähäisempiin kehitysmaksuihin, mutta pidemmällä aikavälillä suurempaan arvoon. Yhtiö odottaa edelleen liikevaihdon kasvavan ja liikevoiton paranevan, mutta pysyvän negatiivisena vuonna 2024. Näin ollen yhtiö antoi analyytikon toivomaa lisätietoa ja tarkennuksia näkymiinsä.

  5. Tulevaisuuden hankkeiden eteneminen: Yhtiö tarjosi kattavia kommentteja tulevien peliprojektiensa etenemisestä. FBC: Firebreak julkistettiin virallisesti, ja kerrottiin sen olevan täydessä tuotannossa tavoitteenaan julkaisu vuonna 2025. Control 2 etenee hyvin tuotantovalmisteluvaiheessa, ja täysi tuotanto alkaa suunnitellusti vuoden 2025 aikana. Max Payne 1&2 Remake etenee tasaisesti täydessä tuotannossa, saavutetaan tärkeitä merkkipaaluja. Yhtiö vastasi näin analyytikon kiinnostukseen tulevien hankkeiden etenemisestä ja niiden vaikutuksesta tuleviin tuloksiin.

Löysitkö virheen tai haluatko antaa palautetta robokommenteista? Voit tehdä sen oheisen lomakkeen kautta: https://forms.office.com/e/r6DXci48P9

Sisäänkirjautuminen vaadittu

Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille

Luo ilmainen tunnus

Remedy Entertainment on vuonna 1995 perustettu suomalainen videopelikehittäjä. Yhtiö on yksi Suomen vanhimmista pelinkehittäjistä, jonka tunnetuimpia pelejä ovat Max Payne, Alan Wake, Quantum Break ja Control. Remedy tunnetaan maailmalla parhaiten tarinavetoisista toimintapeleistä ja on yksi arvostetuimpia itsenäisiä AAA-pelistudioita maailmassa. Remedy kehittää korkeatasoisia, suurten pelistudioiden massapeleistä selkeästi erottuvia pelejä pääsääntöisesti PC:lle, Xboxille ja Playstationille.

Lue lisää yhtiösivulla

Tunnusluvut04.09.2024

202324e25e
Liikevaihto33,960,857,6
kasvu-%−22,2 %79,2 %−5,3 %
EBIT (oik.)−28,65,4−3,4
EBIT-% (oik.)−84,4 %8,8 %−5,8 %
EPS (oik.)−1,680,33−0,20
Osinko0,000,000,00
Osinko %
P/E (oik.)neg.50,1neg.
EV/EBITDAneg.23,1140,0

Foorumin keskustelut

Tuo olikin kätevä tuo followers/members-seuranta, kiitos! Resonant tällä hetkellä 99. wishlistatuin peli Steamissa. SteamDB:n most wishlisted...
7 tuntia sitten
- Akee
11
Ja tässäKIN pelissä kyllähän varmasti myyntiä (ja todennäköisesti tarjouksia) tulee mm. Control ykköseen, itsellä ainakin tuli sellanen että...
7 tuntia sitten
- Zesvel
2
Follower luvun näkee suoraan täältä Steamin yhteisö :: CONTROL Resonant Jäsenluettelo Nyt 13681. Wishlistauksien määrää arpoessa tuon voi kertoa...
9 tuntia sitten
- Hasty
17
Lienee täysin selvää että molemmat hahmot ovat pelissä ja liittyvät tarinaan. Avoin kysymys on että ovatko molemmat pelattavissa. Mahdollista...
eilen
- Jarnis
2
Ei niin vähemmän yllättäen osa Internetistä on sitä mieltä, että päähahmon vaihtaminen on virhe ja peli on nyt pilalla. Sijoittajien kannalta...
eilen
- Flouride
5
Tehdäänpäs kysely erikseen jos toimisi tätä kautta. Control Resonant kappale myynti vuoden 2026 loppuun mennessä Alle 0,5M 0,5M - 0,99M 1M -...
eilen
- Henkka
3
Hyvinkin samoilla linjoilla. Tätä vielä nousevaa momentumin todennäköisyyttä vahvistaa tilastojen pohjalta Nordnetin omistajien määrän trendi...
eilen
- Henkka
7
Sosiaalinen media
  • Inderes Foorumi
  • Youtube
  • Facebook
  • Instagram
  • X (Twitter)
  • Tiktok
  • Linkedin
Yhteystiedot
  • info@inderes.fi
  • +358 10 219 4690
  • Porkkalankatu 5
    00180 Helsinki
Inderes
  • Meistä
  • Tiimi
  • Avoimet työpaikat
  • Inderes sijoituskohteena
  • Palvelut pörssiyhtiöille
Sivusto
  • UKK
  • Käyttöehdot
  • Tietosuojaseloste
  • Vastuuvapauslauseke
Inderesin vastuuvapauslauseke löytyy täältä. Kunkin Inderesin aktiivisessa seurannassa olevan osakkeen tarkemmat tiedot löytyvät kunkin osakkeen omilta yhtiösivuilta Inderes-sivustolla. © Inderes Oyj. Kaikki oikeudet pidätetään.