Suomen hallitus lieventää yleisötilaisuuksia koskevia rajoituksia
Suomen hallitus tiedotti eilen lieventävänsä koronaviruksen vuoksi yleisötapahtumien järjestämiselle asetettuja rajoituksia. Hallituksen mukaan yleisötilaisuuksia koskevia rajoituksia kevennetään heinäkuun alusta alkaen siten, että ulkotiloissa voidaan järjestää erityisjärjestelyin yli 500 hengen tapahtumia. Kevennetyt rajoitukset ja erityisjärjestelyvaateet kattavat niin urheilutapahtumat, festivaalit kuin myös muut kulttuuritapahtumatkin. Urheilutapahtumien kohdalla erityisjärjestelyt tarkoittavat hallituksen tiedotteen mukaan muun muassa sitä, että osallistujamäärää on mahdollista rajata katsomolohkoja toisistaan eristämällä. Musiikki- ja muissa kulttuuritapahtumissa erityisjärjestelyiden täyttäminen edellyttää puolestaan sekä riittävien turvavälien että hygieniaohjeistusten varmistamista.
Rush Factoryn tämän vuoden Suomen kiertuekalenterissa on tällä hetkellä kolme COR-tapahtumaa, jotka on suunniteltu järjestettäviksi elokuun aikana. Näin ollen heinäkuun alusta keventyvät rajoitukset ovat yhtiölle suotuisia, sillä kevennykset laskevat piirun verran elokuun tapahtumiin aikaisemmin kohdistuneita siirto- ja perumispaineita. Suomen kalenterissa olevat tapahtumat ovat arviomme mukaan kuitenkin keskimääräisiltä osallistujamääriltään verrattain pieniä, noin 1 000 osallistujan tapahtumia, mitä heijastellen Suomen taloudellinen rooli ei kokonaiskuvan kannalta ole oleellinen. Täten yhtiön kuluvan vuoden toimintakehikko säilyy kokonaisuudessaan yhä hyvin haastavana keskeisimpien toiminta-alueiden (mm. Iso-Britannia, Saksa, Ranska) voimassa olevia viranomaismääräyksiä, niiden myötä jo siirrettyjä ja etenkin H2:n alkupäässä siirtopaineen alla olevia tapahtumia sekä rajoitusten purkamiseen liittyviä kysymysmerkkejä peilaten.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Rush Factory
Rush Factory on vuonna 2015 perustettu yhtiö, joka kehittää, suunnittelee, markkinoi ja tuottaa kiertuepohjaisia elämys- ja tapahtumakonsepteja kotimaisille ja kansainvälisille markkinoille. Kiertuepohjaisuuteen perustuen yhtiön konsepteilla ei ole kiinteää sijaintia, kuten esimerkiksi perinteisillä aktiviteetti- ja sisäliikuntapuistoilla, vaan tapahtuma rakennetaan aina erikseen kulloisellekin tapahtumapaikalle. Rush Factoryn liiketoiminta on hyvin kansainvälistä ja suurin osa liikevaihdosta syntyy ulkomailta. Yhtiön suurimmat yksittäiset markkinaalueet ovat Iso-Britannia, Ranska ja Saksa. Yhtiön liikevaihto muodostuu tapahtumiin myytävistä pääsylipuista sekä tapahtumapaikkojen oheistuotemyynnistä. Yhtiön tunnetuin ja kaupallisesti menestynein tapahtumakonsepti on Color Obstacle Rush (COR) -väriestejuoksu.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut02.04.2020
2019 | 20e | 21e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 4,0 | 2,8 | 4,1 |
kasvu-% | 39,34 % | −30,48 % | 46,97 % |
EBIT (oik.) | 0,3 | 0,1 | 0,3 |
EBIT-% (oik.) | 7,65 % | 3,91 % | 7,99 % |
EPS (oik.) | 0,12 | 0,02 | 0,09 |
Osinko | 0,00 | 0,00 | 0,00 |
Osinko % | |||
P/E (oik.) | 24,38 | 22,67 | 4,97 |
EV/EBITDA | 14,07 | 3,18 | 1,08 |