Verkkokauppa.com aloittaa lemmikki-tarvikkeiden myynnin
Verkkokauppa.com tuo valikoimaansa uuden Lemmikit-tuotealueen. Tuotealueen valikoima kattaa laajan valikoiman kissan- ja koiranruokaa, kissanhiekkaa, lemmikkien lisäravinteet sekä tarvikkeita kaikilta isoimmilta brändeiltä. Laajentuminen Lemmikit-tuotealueelle sopii mielestämme hyvin yhtiön strategiaan ja tukee yhtiön pitkän aikavälin kannattavaa kasvua. Tuoteryhmä on kuitenkin suhteellisen pieni ja kasvuennusteemme sisältävät jo odotuksia laajentumisesta uusiin tuoteryhmiin, joten isoa kuvaa tämä ei oleellisesti ainakaan lyhyellä aikavälillä muuta. Pidämme uutista positiivisena, mutta emme näe toistaiseksi syytä muuttaa näkemystämme osakkeesta. Tulemme tarkastelemaan ennusteitamme sekä näkemystämme osakkeesta tarkemmin myöhemmin.
Yhtiön tavoitteena on alusta alkaen tarjota kissan- ja koiranruokaa 25 % Suomen markkinahintaa halvemmalla. Yhtiön mukaan lemmikkitarvikkeet ovat Suomessa rajusti ylihinnoiteltuja ja sopivat erinomaisesti yhtiön verkkokonseptiin, mitä kautta yhtiö tavoittaa Suomen lemmikkitaloudet mm. pakettiautomaattien kautta. Tämän ja yhtiön alhaisen kulurakenteen ansiosta Verkkokauppa.com pystyy näin aggressiiviiseen hinnoitteluun. Halpojen hintojen lisäksi yhtiö painottaa jatkuvasti laajenevaa merkkituotteiden valikoimaa. Yhtiön mukaan valikoimasta löytyvät kaikki merkkituotteet.
Verkkokauppa.com on laajentanut tarjontaansa aktiivisesti ja onnistuneesti kodintekniikan ulkopuolelle ja uusina tuoteryhminä on viime vuosina tuotu mm. vauvat & perhe, ruoka & juoma sekä laukut ja matkailu. Mielestämme Lemmikit-tuotealue vaikuttaa strategisesti loogiselta kasvualueelta, koska yhtiön mukaan hintakilpailu on tässä kategoriassa Suomen markkinalla tehotonta. Yhtiö pyrkii olemaan hintajohtaja kaikissa myymissään tuoteryhmissä ja ilmeisesti tämä on hyvin mahdollista Lemmikit-alueella. Merkittävän osuuden saaminen uudesta markkinasta vaatii aikaa, mutta strategian onnistuessa uusi tuoteryhmä tuo yhtiölle jälleen uuden kasvuajurin.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
