Zeeland Family H2 keskiviikkona - ohjeistus huomion keskipisteessä

Markkinointiviestintäyhtiö Zeeland Family julkaisee H2-raportin keskiviikkona aamulla. Odotamme yhtiön liikevaihdon ja myyntikatteen kasvaneen voimakkaasti H2:n aikana yritysostojen ja ulkoistussopimusten tukemana. Myös raportoidun ja oikaistun tuloksen pitäisi olla parantunut selvästi vertailukaudesta myyntikatteen ja operatiivisen tehokkuuden kasvun myötä. Odotamme yhtiön tekevän selvän korotuksen osinkoon tuloksellisesti vahvan vuoden jälkeen. Ennakoimme yhtiön antavan myyntikatteen ja liikevoiton kasvua indikoivan ohjeistuksen. Tuloksen lisäksi kiinnitämme huomiota yhtiön kommentteihin kysynnän kehityksestä ja myynnin näkymistä.
Ennustamme Zeeland Familyn liikevaihdon kasvaneen H2:lla noin 19 % vertailukaudesta 7,2 MEUR:oon, ja liiketoiminnan kehitystä paremmin mittaavan myyntikatteen kasvaneen noin 32 % 6,2 MEUR:oon (H2’16: 4,7 MEUR). Myyntikatteen vahvaa kasvua tukee ennusteessamme erityisesti vuoden 2017 alussa alkanut SOK:n kanssa tehty ulkoistusopimus sekä pienemmät sopimukset ja yritysostot. Yhtiö kommentoi jo Q1-liiketoimintakatsauksen yhteydessä, että myyntikatteen kasvu kiihtyy loppuvuotta kohden (H1’17: +14 %).
Odotamme H2:n liiketuloksen paranevan vertailukaudesta 0,1 MEUR:oon (H2’16: -0,1 MEUR). Liiketuloksen parantumista ajaa ennusteessamme vaisuhko vertailukausi, myyntikatteen vahva kasvu ja parantunut toiminnan tehokkuus. Odotamme tuloksen ennen veroja kasvaneen myös noin 0,1 MEUR:oon (H2’16: -0,1 MEUR) ja osakekohtaisen tuloksen (EPS) 0,06 euroon osakkeelta (H2’16: -0,09 euroa). Ennakoimme yhtiön korottavan tuloksellisesti vahvan vuoden 2017 jälkeen selvästi osinkoa ja hallituksen ehdottavan yhtiökokoukselle 0,20 euron osinkoa (2016: 0,08 euroa).
Odotamme Zeeland Familyn ennakoivan tulosohjeistuksessaan vuodelle 2018 liikevaihdon ja myyntikatteen kasvua (2017e 15,6 MEUR ja 13,0 MEUR) sekä liikevoiton parantumista noin 1,2 MEUR:oon (2017e: 1,0 MEUR). Ennusteemme Zeeland Familyn vuoden 2018 liikevaihdolle on 17,3 MEUR (+11 %), myyntikatteelle 14,5 MEUR (+12 %), raportoidulle liikevoitolle 1,2 MEUR ja raportoidulle osakekohtaiselle tulokselle 0,69 euroa.
Markkinaympäristö on talouden piristymisen ja markkinoinnin digitalisoitumistrendin myötä arviomme mukaan jatkanut parantumistaan loppuvuonna, mutta median murroksesta johtuen mainosmarkkinoiden ja markkinointiviestintämarkkinoiden kasvu on ollut edelleen kokonaisuutena heikkoa. Zeeland Familyn kysyntänäkymiä kirkastaa digitaalisten markkinoinnin viestintäpalveluiden vahva kasvu sekä yritysostojen tarjoama epäorgaaninen ja orgaaninen kasvu.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille