Zeeland Family Q3 torstaina - tulos jatkaa kasvu-uralla

Markkinointiviestintäyhtiö Zeeland Family julkaisee Q3-tulostiedotteen torstaina aamulla. Odotamme yhtiön liikevaihdon kasvaneen kausiluonteisesti vaisun Q3:n aikana selvästi yritysostojen ja ulkoistussopimusten tukemana. Myös raportoidun ja oikaistun tuloksen pitäisi olla arviomme mukaan kasvanut hiukan vertailukaudesta myyntikatteen ja operatiivisen tehokkuuden kasvun myötä. Odotamme yhtiön toistavan noin 20 %:n myyntikatteen kasvua ja noin 1,0 MEUR:n liikevoittoa ennakoivan ohjeistuksensa. Tuloksen lisäksi kiinnitämme huomiota yhtiön kommentteihin markkinan kehityksestä ja myynnin näkymistä.
Ennustamme Zeeland Familyn liikevaihdon kasvaneen Q3:lla 17 % vertailukaudesta 2,7 MEUR:oon, mutta liiketoiminnan kehitystä paremmin mittaavan myyntikatteen kasvaneen 32 % 2,5 MEUR:oon (Q3’16: 1,9 MEUR). Myyntikatteen vahvaa kasvua tukee ennusteessamme erityisesti vuoden vaihteessa alkanut SOK:n kanssa tehty ulkoistusopimus sekä pienet yritysostot. Yhtiö kommentoi jo Q1-liiketoimintakatsauksen yhteydessä, että myyntikatteen kasvu kiihtyy loppuvuotta kohden (H1’17: +14 %).
Odotamme Q3:n liiketuloksen paranevan hiukan vertailukaudesta -0,1 MEUR:oon (Q3’16 -0,2 MEUR). Liiketuloksen parantumista ajaa ennusteessamme vaisu vertailukausi, myyntikatteen vahva kasvu ja parantunut toiminnan tehokkuus. Odotamme tuloksen ennen veroja jääneen suunnilleen vertailukauden tasolle -0,2 MEUR:oon kasvaneiden rahoituskulujen myötä.
Zeeland Family arvioi H1-tuloksen yhteydessä annetussa päivitetyssä tulosohjeistuksessaan liikevaihdon (2016: 14,0 MEUR) kasvavan vuonna 2017 ja myyntikatteen olevan noin 13 MEUR (2016: 10,7 MEUR). Raportoidun liikevoiton yhtiö arvio kasvavan 1,0 MEUR:oon (2016: 0,3 MEUR). Odotamme yhtiön toistavan ohjeistuksen. Ennusteemme Zeeland Familyn vuoden 2017 liikevaihdolle on 15,6 MEUR, myyntikatteelle 13 MEUR, raportoidulle liikevoitolle 1,0 MEUR ja raportoidulle osakekohtaiselle tulokselle 0,53 euroa.
Markkinaympäristö on talouden piristymisen ja markkinoinnin digitalisoitumistrendin myötä arviomme mukaan jatkanut parantumistaan Q3:lla, mutta median murroksesta johtuen mainosmarkkinoiden ja markkinointiviestintämarkkinoiden kasvu on ollut edelleen kokonaisuutena heikkoa. Zeeland Familyn kysyntänäkymiä kirkastaa erityisesti vuoden alussa solmittu sopimus SOK:n kanssa markkinoinnin tuotannon ulkoistamisesta, muutamat pienemmät ulkoistussopimukset sekä digitaalisten markkinoinnin viestintäpalveluiden vahva kasvu.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille