Remedy laaja raportti: Kasvupelissä on vielä monta tasoa pelattavana
Toistamme Remedyn lisää-suosituksen ja 50,0 euron tavoitehinnan. Remedyn strategia siirtyi vuosina 2019-2020 moniprojektimallin onnistuneen ylösajon ja Control-pelin julkaisun myötä kannattavan kasvun vaiheeseen, jota yhtiö aikoo uudella 2021-2025 strategiakaudella kiihdyttää. Hallituin riskein rakennetun ja hyvin johdetun moniprojektimallin sekä vahvan taloudellisen asemansa ansiosta Remedyn edellytykset luoda menestyspelejä ovat hyvät. Lisäksi suotuisat markkinatrendit auttavat yhtiötä kasvamaan tällä vuosikymmenellä merkittävästi nykyistä suuremmaksi pelitaloksi. Vahvasti eteenpäin kulkevan kasvutarinan vuoksi pelaamme osakkeen arvostuksen suhteen pitkää peliä. Remedystä tänään julkaistu laaja analyysiraportti on luettavissa täältä.
Peliyhtiö pitkään salkkuun
Remedy on tänä päivänä profiililtaan puhdasverinen kannattavan kasvun yhtiö. Vuosina 2017-2018 yhtiö rakensi strategiansa perustan valmiiksi ja moniprojektimallin onnistunut ylösajo on näkynyt numeroissa vuodesta 2019 alkaen voimakkaana tuloskasvuna. Vuonna 2020 Remedyn liikevaihto kasvoi 30 % 41,1 MEUR:oon ja liikevoittomarginaali oli 32 %. Isossa kuvassa Remedy on edelleen kasvupolkunsa alkupäässä ja tulevina vuosina peliprojektien lukumäärän ja koon kasvaessa yhtiön kasvu- ja kannattavuuspotentiaali vain vahvistuu vuosi vuodelta. Remedyn tiimi on osoittanut moneen kertaan kykynsä luoda laadukkaita pelejä erittäin kilpaillulla markkinalla, mikä todistaa yhtiön kilpailuedut vahvoiksi. Oman Northlight-pelimoottorin ja samaan toimipisteeseen keskitettyjen toimintojen ansiosta yhtiö pystyy tuottamaan pelejä kustannustehokkaasti, jolloin kohtalainenkin myyntisuoritus tekee projektista jo hyvin kannattavan. Hallituin riskein rakennetun ja hyvin johdetun moniprojektimallin vuoksi pidämme myös täysin epäonnistuneiden projektien todennäköisyyttä pienenä. Remedyn taloudellinen asema on helmikuussa tehdyn suunnatun annin myötä erittäin vahva ja mahdollistaa aiempaa suuremman riskinoton tulevien pelihankkeiden rahoittamisen ja itsejulkaisun suhteen. Vahva tase parantaa myös yhtiön jo ennestään vahvaa asemaa julkaisusopimuksista neuvoteltaessa.
Remedyn asema toimialan arvoketjussa on houkutteleva
Konsolimarkkina (2020: 51 mrd. €) on kasvanut viimeiset 5 vuotta vahvasti (CAGR 10 %) ja hyvän kasvuvauhdin odotetaan jatkuvan (CAGR 20-23: 7 %). Markkinan trendit (tilauspohjaiset mallit, pilvipelaaminen, digitaalinen jakelu ja pitkäkestoiset pelipalvelut) näyttävät pelinkehittäjien kannalta suotuisilta. Trendien myötä pelistudioiden liiketoimintamallit ovat osittain muuttumassa, mutta niiden osuus arvoketjusta näyttäisi kasvavan, sillä tarve laadukkaalle pelisisällölle vain korostuu jatkossa eri toimijoiden ja digitaalisten jakelualustojen välisen kilpailun kiihtyessä. Tämä mahdollistaa Remedylle houkuttelevia tarjouksia julkaisu- ja yksinoikeussopimusten suhteen. Lisäksi Remedyn kaltaisia itsenäisiä AAA-studioita on maailmalla vain kourallinen, mikä korostaa yhtiön houkuttelevaa arvoketjuasemaa.
Arvostus on kohtuullinen pitkää peliä pelaavalle
Ennusteillamme vuonna 2023 moniprojektimalli on edennyt vaiheeseen, jossa Remedy saa tuloja yli viidestä jo julkaistuista tai kehitteillä olevasta pelihankkeesta. Odotamme tuolloin yhtiön liikevaihtoon (68 MEUR) ja liikevoittoon (24,8 MEUR) merkittävää tasokorotusta. Remedyn vahvan nettokassan huomioiva EV/EBIT-kerroin on tuolloin 19x. Arvostus näyttää mielestämme kohtuulliselta, kun huomioidaan Remedyn vahvat pitkän aikavälin kasvunäkymät jo kohtalaisen hyvin menestyvillä pelijulkaisuilla. Tämän päälle sijoittaja saa option pankin räjäyttävistä hittipeleistä.
Login required
This content is only available for logged in users
Remedy Entertainment
Remedy Entertainment is a game developer. The business is primarily focused on the development of action games, with a particular focus on 3D technology. Examples of games developed by the company include several different versions of Alan Wake, Max Payne, and Control. Remedy also develops its own game engine and utility technology that powers many of the games. The company was founded in 1995 and has its headquarters in Espoo.
Read more on company pageKey Estimate Figures08.04.2021
2020 | 21e | 22e | |
---|---|---|---|
Revenue | 41.1 | 45.9 | 48.8 |
growth-% | 29.83 % | 11.72 % | 6.32 % |
EBIT (adj.) | 13.2 | 15.5 | 14.8 |
EBIT-% (adj.) | 32.24 % | 33.84 % | 30.29 % |
EPS (adj.) | 0.86 | 0.94 | 0.90 |
Dividend | 0.15 | 0.20 | 0.25 |
Dividend % | 0.38 % | 1.18 % | 1.48 % |
P/E (adj.) | 45.55 | 18.05 | 18.85 |
EV/EBITDA | 31.50 | 9.31 | 8.82 |