Remedyn Q3-luvut olivat ajoituksellista tekijöistä johtuen odotuksiamme pehmeämmät, mutta kokonaisuutena raportissa ei ollut mitään yllättävää. Remedy rakentaa strategiansa seuraavaa kasvuloikkaa kehitteillä olevien 5 merkittävän pelihankkeen avulla. Tämä näkyy nousevina kustannuksina vuosina 2022-2023...
Inderes Premium
Tämä sisältö on vain Inderes Premium -käyttäjille.
Remedy Entertainment
Remedy Entertainment on vuonna 1995 perustettu suomalainen videopelikehittäjä. Yhtiö on yksi Suomen vanhimmista pelinkehittäjistä, jonka tunnetuimpia pelejä ovat Max Payne, Alan Wake, Quantum Break ja Control. Remedy tunnetaan maailmalla parhaiten tarinavetoisista toimintapeleistä ja on yksi arvostetuimpia itsenäisiä AAA-pelistudioita maailmassa. Remedy kehittää korkeatasoisia, suurten pelistudioiden massapeleistä selkeästi erottuvia pelejä pääsääntöisesti PC:lle, Xboxille ja Playstationille.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut30.10.2022
2021 | 22e | 23e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 44,7 | 43,3 | 44,9 |
kasvu-% | 8,86 % | −3,26 % | 3,77 % |
EBIT (oik.) | 11,4 | −1,5 | −4,7 |
EBIT-% (oik.) | 25,50 % | −3,42 % | −10,43 % |
EPS (oik.) | 0,67 | −0,17 | −0,28 |
Osinko | 0,17 | 0,17 | 0,17 |
Osinko % | 0,43 % | 1,02 % | 1,02 % |
P/E (oik.) | 59,01 | - | - |
EV/EBITDA | 32,96 | 193,63 | - |