Arvostus on yhä houkuttelevan puoleinen
Alma Median eilen julkaisema Q4-tulos jäi hieman odotuksistamme. Kuluvan vuoden ohjeistus sen sijaan ei tarjonnut yllätyksiä. Teimme raportin jälkeen kuluvan sekä myös lähivuosien ennusteisiimme kokonaisuutena varsin maltillisia ennustemuutoksia. Näkemyksemme mukaan osakkeen arvostus ei ole turhan vaativa, vaikka odotammekin tuloksen laskevan heikommassa toimintaympäristössä vuonna 2023.
Alma Media
Alma Media Oyj on 1998 perustettu Suomessa, itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa toimiva digitaalisiin rekrytointi- ja markkinapaikkapalveluihin sekä talous- ja ammattilehtien julkaisutoimintaan keskittynyt mediakonserni. Suomessa liiketoimintaan kuuluvat myös asumisen ja autoilun markkinapaikat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä sisältö- ja datapalvelut ammattilaisille ja yrityksille.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut16.02.2023
2022 | 23e | 24e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 308,8 | 306,3 | 310,9 |
kasvu-% | 12,12 % | −0,80 % | 1,48 % |
EBIT (oik.) | 73,4 | 67,2 | 70,3 |
EBIT-% (oik.) | 23,75 % | 21,95 % | 22,60 % |
EPS (oik.) | 0,72 | 0,62 | 0,65 |
Osinko | 0,44 | 0,46 | 0,48 |
Osinko % | 4,68 % | 4,72 % | 4,93 % |
P/E (oik.) | 13,08 | 15,68 | 15,06 |
EV/EBITDA | 9,47 | 11,05 | 10,47 |