Aspo CMD – ESL tuloskasvun moottorina
Aspon järjesti eilen pääomamarkkinapäivän (CMD), joka paneutui pääliiketoimintoihin ja niiden näkymiin. Samassa yhteydessä Aspo päivitti ESL:n ja Leipurin taloudellisia tavoitteita sekä julkisti uuden osinkopolitiikkansa, joka tavoittelee vuosittain kasvavaa osinkoa. Kerrotut tiedot olivat pitkälti linjassa ennusteidemme kanssa ja emme ole tehneet niihin muutoksia. Luottamuksemme lähivuosien tulosparannusennusteita kohtaan kuitenkin kohosi näkyvyyden parantumisen myötä.
Aspo
Aspo on Suomessa vuonna 1929 perustettu teollisuuden logistiikkapalveluihin keskittyvä monialayhtiö, jonka liiketoiminta koostuu kolmesta liiketoimintasegmentistä: ESL, Telko ja Leipurin. Aspon strategian keskiössä on omistaa ja kehittää B2B-markkinoilla pääsääntöisesti operoivia yrityksiä. Maantieteellisesti Aspo on fokusoitunut toimimaan Pohjois-Euroopassa ja itämarkkinoilla.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut21.11.2018
2017 | 18e | 19e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 502,4 | 545,2 | 639,6 |
kasvu-% | 9,84 % | 8,52 % | 17,31 % |
EBIT (oik.) | 23,1 | 28,1 | 36,1 |
EBIT-% (oik.) | 4,60 % | 5,16 % | 5,64 % |
EPS (oik.) | 0,56 | 0,64 | 0,86 |
Osinko | 0,43 | 0,44 | 0,45 |
Osinko % | 4,30 % | 7,64 % | 7,81 % |
P/E (oik.) | 17,70 | 9,04 | 6,68 |
EV/EBITDA | 11,62 | 8,13 | 6,52 |