Digimurros etenee vakaasti ja kannattavasti
Alma Media järjesti eilen pääomamarkkinapäivän (CMD), jossa käytiin läpi yhtiön strategiaa, toimialan trendejä, liiketoimintojen kehitystä ja uudistettuja pitkän aikavälin taloudellisia tavoitteita. Pääomamarkkinapäivä vahvisti näkemystämme digitaalisten liiketoimintojen kannattavan kasvun jatkumisesta lähivuosina ja jatkuvien tehostus- ja kehitystoimien myötä vakaasti kehittyvistä medialiiketoiminnoista. Yhtiöllä on vahvan taseen ja kassavirran myötä myös vahvat edellytykset yritysostoihin ja kasvavaan osinkovirtaan. Heikentyvän taloussyklin myötä emme näe yhtiön arvostuskertoimissa merkittävää nousuvaraa, mutta vahvan osinkojen kasvun ja osinkotuoton tarjoama vakaus puoltavat positiivista suositusta.
Alma Media
Alma Media Oyj on 1998 perustettu Suomessa, itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa toimiva digitaalisiin rekrytointi- ja markkinapaikkapalveluihin sekä talous- ja ammattilehtien julkaisutoimintaan keskittynyt mediakonserni. Suomessa liiketoimintaan kuuluvat myös asumisen ja autoilun markkinapaikat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä sisältö- ja datapalvelut ammattilaisille ja yrityksille.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut05.12.2018
2017 | 18e | 19e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 367,3 | 355,4 | 355,5 |
kasvu-% | 3,96 % | −3,23 % | 0,03 % |
EBIT (oik.) | 51,0 | 55,2 | 58,2 |
EBIT-% (oik.) | 13,89 % | 15,52 % | 16,38 % |
EPS (oik.) | 0,45 | 0,46 | 0,50 |
Osinko | 0,24 | 0,30 | 0,34 |
Osinko % | 3,34 % | 3,03 % | 3,43 % |
P/E (oik.) | 16,14 | 21,39 | 19,74 |
EV/EBITDA | 11,02 | 12,74 | 10,79 |