Edessä uusi vuosi ja uudet konseptit
Rush Factory antoi eilen negatiivisen tulosvaroituksen, jonka taustalla oli ensisijaisesti yhtiön päätös siirtää uusien konseptien testitapahtumat loppuvuodesta ensi vuoden alkuun sekä kuluneen vuoden aikana suurimman yksittäisen konseptin, COR:n, lipunmyynnin odotettua voimakkaampi painottuminen hintaportaiden matalaan päähän. Päivitettyä ohjeistusta sekä uusien konseptien ylösajon siirtymistä peilaten olemme laskeneet lähivuosien kasvu- ja tulosennusteitamme. Näemme Rush Factoryn seuraavan 12 kuukauden tuotto/riski-profiilin kallistuvan yhä negatiivisen puolelle liiketoiminnan rajalliseen näkyvyyteen sekä uusien konseptien ylösajoon liittyvien riskitekijöiden rasittamana.
Rush Factory
Rush Factory on vuonna 2015 perustettu yhtiö, joka kehittää, suunnittelee, markkinoi ja tuottaa kiertuepohjaisia elämys- ja tapahtumakonsepteja kotimaisille ja kansainvälisille markkinoille. Kiertuepohjaisuuteen perustuen yhtiön konsepteilla ei ole kiinteää sijaintia, kuten esimerkiksi perinteisillä aktiviteetti- ja sisäliikuntapuistoilla, vaan tapahtuma rakennetaan aina erikseen kulloisellekin tapahtumapaikalle. Rush Factoryn liiketoiminta on hyvin kansainvälistä ja suurin osa liikevaihdosta syntyy ulkomailta. Yhtiön suurimmat yksittäiset markkinaalueet ovat Iso-Britannia, Ranska ja Saksa. Yhtiön liikevaihto muodostuu tapahtumiin myytävistä pääsylipuista sekä tapahtumapaikkojen oheistuotemyynnistä. Yhtiön tunnetuin ja kaupallisesti menestynein tapahtumakonsepti on Color Obstacle Rush (COR) -väriestejuoksu.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut09.12.2019
2018 | 19e | 20e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 2,9 | 4,0 | 5,5 |
kasvu-% | −29,03 % | 38,67 % | 36,77 % |
EBIT (oik.) | 0,3 | 0,7 | 1,0 |
EBIT-% (oik.) | 11,72 % | 18,17 % | 18,95 % |
EPS (oik.) | −0,10 | 0,24 | 0,34 |
Osinko | 0,00 | 0,00 | 0,00 |
Osinko % | |||
P/E (oik.) | - | 1,70 | 1,20 |
EV/EBITDA | - | - | - |