Hyvä tuotto-odotus houkuttelee edelleen
Olemme huomioineet päivitetyissä ennusteissamme Alma Median toteuttaman segmenttirakenteen muutoksen, minkä lisäksi teimme pieniä ennustemuutoksia lähivuosien ennusteisiimme. Kokonaiskuvaa nämä ennustemuutokset eivät muuttaneet. Näkemyksemme mukaan osakkeen arvostuksessa on edelleen nousuvaraa, mikä yhdessä houkuttelevan osinkotuoton kanssa nostaa lähivuosien tuotto-odotuksen hyvälle tasolle.
Alma Media
Alma Media Oyj on 1998 perustettu Suomessa, itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa toimiva digitaalisiin rekrytointi- ja markkinapaikkapalveluihin sekä talous- ja ammattilehtien julkaisutoimintaan keskittynyt mediakonserni. Suomessa liiketoimintaan kuuluvat myös asumisen ja autoilun markkinapaikat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä sisältö- ja datapalvelut ammattilaisille ja yrityksille.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut12.04.2021
2020 | 21e | 22e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 230,2 | 249,6 | 267,5 |
kasvu-% | −7,99 % | 8,44 % | 7,15 % |
EBIT (oik.) | 45,4 | 52,8 | 65,8 |
EBIT-% (oik.) | 19,70 % | 21,14 % | 24,61 % |
EPS (oik.) | 0,36 | 0,50 | 0,62 |
Osinko | 0,30 | 0,32 | 0,35 |
Osinko % | 3,36 % | 3,23 % | 3,54 % |
P/E (oik.) | 24,64 | 19,84 | 15,98 |
EV/EBITDA | 12,84 | 15,85 | 12,51 |