Hyvä tuotto-odotus maltillisella arvostustasolla
Alma Median tuloskasvu oli Q2:lla odotetun vahvaa, kun kustannustehokkuus parani ja kannattavampien digiliiketoimintojen osuus liiketoiminnasta kasvoi. Alman digituottojen kasvu on hidastunut taloussyklin kypsyessä ja painetun median rakenteellinen lasku jatkuu, mutta näemme yhtiöllä tehokkuuden kasvun ja liiketoimintamixin parantumisen kautta edellytykset selvään tuloskasvuun lähivuosina. Lisäksi yhtiön käytännössä nettovelaton tase ja vahva kassavirta mahdollistavat kasvua kiihdyttävät yritysostot ja vahvistuvan osinkovirran, ja osakkeen arvostustaso on maltillinen.
Alma Media
Alma Media Oyj on 1998 perustettu Suomessa, itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa toimiva digitaalisiin rekrytointi- ja markkinapaikkapalveluihin sekä talous- ja ammattilehtien julkaisutoimintaan keskittynyt mediakonserni. Suomessa liiketoimintaan kuuluvat myös asumisen ja autoilun markkinapaikat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä sisältö- ja datapalvelut ammattilaisille ja yrityksille.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut18.07.2019
2018 | 19e | 20e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 354,7 | 346,1 | 345,2 |
kasvu-% | −3,43 % | −2,43 % | −0,25 % |
EBIT (oik.) | 57,3 | 61,8 | 66,0 |
EBIT-% (oik.) | 16,15 % | 17,85 % | 19,12 % |
EPS (oik.) | 0,46 | 0,52 | 0,55 |
Osinko | 0,35 | 0,38 | 0,42 |
Osinko % | 6,32 % | 3,92 % | 4,33 % |
P/E (oik.) | 11,98 | 18,62 | 17,60 |
EV/EBITDA | 8,16 | 10,23 | 8,54 |