Kasvu jatkuu vaikeammassakin markkinassa
Lataa raportti (PDF)Tämä raportti on vain Inderes Premium -käyttäjille.
Marimekon Q4-tulos ja ohjeistus vuodelle 2023 olivat hyvin linjassa odotustemme kanssa. Yhtiö on pystynyt jatkamaan liikevaihdon kasvua ja pitämään marginaalin hyvänä myös vaikeammassa kuluttajamarkkinassa. Emme ole tehneet merkittäviä ennustemuutoksia.
Marimekko
9,15
10
Lisää
Lisää
Marimekko on suomalainen vuonna 1951 perustettu lifestyle-designyritys, joka tunnetaan ennen kaikkea omaleimaisista kuvioista ja väreistä. Yhtiön tuotevalikoimaan kuuluu korkealuokkaisia vaatteita, laukkuja ja asusteita sekä kodintavaroita sisustustekstiileistä astioihin. Marimekko-brändi on vuosien saatossa modernisoitunut ja mallistoja on kehitetty puhuttamaan laajempaa globaalia asiakaskuntaa. Yhtiön päämarkkinoina toimii Pohjois-Eurooppa, Aasian-Tyynenmeren alue ja Pohjois-Amerikka.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut17.02.2023
2022 | 23e | 24e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 166,5 | 173,3 | 190,7 |
kasvu-% | 9,40 % | 4,06 % | 10,07 % |
EBIT (oik.) | 30,4 | 31,4 | 35,5 |
EBIT-% (oik.) | 18,27 % | 18,14 % | 18,61 % |
EPS (oik.) | 0,57 | 0,60 | 0,67 |
Osinko | 0,34 | 0,40 | 0,50 |
Osinko % | 3,88 % | 3,13 % | 3,92 % |
P/E (oik.) | 15,48 | 21,16 | 18,91 |
EV/EBITDA | 8,95 | 12,29 | 10,80 |
Foorumin keskustelut