Loppuvuoden täytyy sujua erittäin hyvin, jotta tulosvaroitukselta vältytään
Fiskarsin Q2 jäi sekä liikevaihdon että tuloksen osalta odotuksistamme. Teimme ennusteisiimme pieniä negatiivisia muutoksia, minkä takia toistamme negatiivisen näkemyksemme osakkeesta ja tarkistamme tavoitehintaamme hieman alaspäin.
Fiskars
Fiskars on vuonna 1649 perustettu suomalainen kuluttajatuoteyhtiö. Yhtiön päätuoteryhmät liittyvät kotiin, askarteluun, puutarhanhoitoon, ulkoiluun, ruoanlaittoon, sisustamiseen ja kattamiseen ja tuotteita myydään yli 100 maassa. Yhtiön suurimmat markkina-alueet ovat Eurooppa ja Pohjois-Amerikka. Fiskars palvelee ihmisiä ympäri maailmaa brändiportfoliolla, johon kuuluu kansainvälisesti tunnettuja brändejä kuten Fiskars, Gerber, Iittala, Royal Copenhagen, Waterford ja Wedgwdood. Tuotteista noin puolet valmistetaan yhtiön omissa tehtaissa ja noin puolet tulevat alihankkijoilta.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut02.08.2018
2017 | 18e | 19e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 1 185,5 | 1 140,3 | 1 163,2 |
kasvu-% | −1,59 % | −3,81 % | 2,00 % |
EBIT (oik.) | 103,7 | 97,8 | 102,1 |
EBIT-% (oik.) | 8,74 % | 8,57 % | 8,77 % |
EPS (oik.) | 2,11 | 0,97 | 1,02 |
Osinko | 0,72 | 0,74 | 0,78 |
Osinko % | 4,05 % | 4,21 % | 4,44 % |
P/E (oik.) | 8,45 | 18,13 | 17,14 |
EV/EBITDA | 7,81 | 7,70 | 6,93 |