PunaMusta Media on jatkanut strategisen muutoshankkeen edistämistä viimeisen vuoden aikana, mutta taantuva painotoimiala tuo yhä suurimman osuuden sen tulovirroista. Yhtiön arvon kehityksen kannalta muutoshankkeen onnistuminen on kriittistä, mutta tähän liittyy mielestämme epävarmuutta tarvittavan muutoksen mittakaavan vuoksi. Osakkeen arvostus on korkea suhteessa lähivuosien odotuksiimme, mikä mielestämme kääntää riski/tuotto-suhteen heikoksi.
PunaMusta Media
PunaMusta Media on vuonna 1874 perustettu Suomeen keskittynyt kahdesta liiketoimintaosasta, näkyvyysratkaisuista ja Pohjois-Karjalan alueella toimivasta medialiiketoiminnasta, koostuva konserni. Konsernissa on Sanomalehti Karjalaisen lisäksi kuusi muuta sanomalehtiyhtiötä ja kaksi paikallisradiokanavaa. Konsernin painotoimialaan kuuluvan PunaMusta Oy:n liiketoiminta koostuu mm. aikakaus-, sanomalehti- ja digipainamisesta ja yritysnäkyvyyden luomisesta.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut10.10.2022
2021 | 22e | 23e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 106,0 | 132,7 | 130,6 |
kasvu-% | 3,12 % | 25,20 % | −1,60 % |
EBIT (oik.) | −1,8 | −0,8 | 0,3 |
EBIT-% (oik.) | −1,71 % | −0,61 % | 0,21 % |
EPS (oik.) | 0,36 | −0,10 | −0,03 |
Osinko | 0,18 | 0,18 | 0,18 |
P/E (oik.) | 15,30 | - | - |
EV/EBITDA | 12,56 | 7,29 | 6,28 |