Muutosprosessin pohjatyöt hyvällä mallilla
PunaMusta Media päivitti strategiansa alkuvuonna 2021 vastauksena markkinoiden edelleen kiihtyneeseen murrokseen, joka nakertaa perinteisten paino- ja medialiiketoimintojen tulovirtoja. Arviomme mukaan liiketoiminnan strategisen muutoshankkeen pohjatyöt ovat hyvällä mallilla ja muutoksen mahdollistamaa tulospotentiaalia päästään ulosmittaamaan keskipitkällä aikavälillä, jolloin odotamme yhtiöltä tuntuvaa tulostason nousua. Tähän suhteutettuna osakkeen arvostus ei mielestämme ole edullinen, minkä ansiosta lähivuosien tuotto-odotus nojaa etenkin osinkotuottoon.
PunaMusta Media
PunaMusta Media on vuonna 1874 perustettu Suomeen keskittynyt kahdesta liiketoimintaosasta, näkyvyysratkaisuista ja Pohjois-Karjalan alueella toimivasta medialiiketoiminnasta, koostuva konserni. Konsernissa on Sanomalehti Karjalaisen lisäksi kuusi muuta sanomalehtiyhtiötä ja kaksi paikallisradiokanavaa. Konsernin painotoimialaan kuuluvan PunaMusta Oy:n liiketoiminta koostuu mm. aikakaus-, sanomalehti- ja digipainamisesta ja yritysnäkyvyyden luomisesta.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut17.10.2021
2020 | 21e | 22e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 102,8 | 105,1 | 110,6 |
kasvu-% | −4,20 % | 2,21 % | 5,26 % |
EBIT (oik.) | −1,5 | −1,2 | 3,9 |
EBIT-% (oik.) | −1,46 % | −1,14 % | 3,55 % |
EPS (oik.) | 0,02 | 0,27 | 0,29 |
Osinko | 0,15 | 0,15 | 0,20 |
Osinko % | 2,70 % | 6,41 % | 8,55 % |
P/E (oik.) | 239,56 | 8,80 | 8,13 |
EV/EBITDA | 10,91 | 5,73 | 3,08 |