Nopeat sopeutustoimet antavat valoa pimeään
Yhtiö raportoi Q1:ltä pitkälti odotustemme mukaisen tuloksen ja näkymät lähikvartaaleille. Alman tuloksesta merkittävä osa tulee syklisesti herkiltä liiketoiminta-alueilta, joihin koronaviruksen talousvaikutukset iskevät lähikuukausina lujaa. Vaikka näemme osakkeessa pidemmällä perspektiivillä huomattavaa potentiaalia, ei heikentyvän ja osittain yhä sumuisen tuloskasvunäkymän takia arvostus ole mielestämme lyhyellä tähtäimellä vielä tarpeeksi houkutteleva.
Alma Media
Alma Media Oyj on 1998 perustettu Suomessa, itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa toimiva digitaalisiin rekrytointi- ja markkinapaikkapalveluihin sekä talous- ja ammattilehtien julkaisutoimintaan keskittynyt mediakonserni. Suomessa liiketoimintaan kuuluvat myös asumisen ja autoilun markkinapaikat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä sisältö- ja datapalvelut ammattilaisille ja yrityksille.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut22.04.2020
2019 | 20e | 21e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 342,5 | 227,3 | 235,6 |
kasvu-% | −3,44 % | −33,63 % | 3,66 % |
EBIT (oik.) | 61,6 | 41,6 | 48,7 |
EBIT-% (oik.) | 17,99 % | 18,29 % | 20,67 % |
EPS (oik.) | 0,52 | 0,35 | 0,42 |
Osinko | 0,40 | 0,40 | 0,42 |
Osinko % | 5,03 % | 4,12 % | 4,33 % |
P/E (oik.) | 15,25 | 27,83 | 23,15 |
EV/EBITDA | 8,64 | 13,47 | 12,62 |