Odotamme voimakasta tuloskasvua
Alma Median eilen julkaisemat Q1-luvut ylittivät odotuksemme, kun digitaalisten liiketoimintojen liikevaihdon odotuksiamme vahvempi elpyminen valui tehokkaasti tulokseen. Odotuksiamme vahvempaa kysynnän elpymistä ja kannattavuutta peilaten teimme positiivisia ennustemuutoksia vuosille 2021-2023. Ennustamme yhtiön operatiivisen tuloskasvun yltävän keskimäärin 18 %:iin lähivuosina. Ripeä tuloskasvu painaa lähivuosien arvostuskertoimet houkuttelevalle tasolle ja näkemyksemme mukaan osakkeen arvostuksessa on nousuvaraa.
Alma Media
Alma Media Oyj on 1998 perustettu Suomessa, itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa toimiva digitaalisiin rekrytointi- ja markkinapaikkapalveluihin sekä talous- ja ammattilehtien julkaisutoimintaan keskittynyt mediakonserni. Suomessa liiketoimintaan kuuluvat myös asumisen ja autoilun markkinapaikat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä sisältö- ja datapalvelut ammattilaisille ja yrityksille.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut21.04.2021
2020 | 21e | 22e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 230,2 | 253,1 | 272,8 |
kasvu-% | −7,99 % | 9,97 % | 7,75 % |
EBIT (oik.) | 45,5 | 56,6 | 67,7 |
EBIT-% (oik.) | 19,74 % | 22,37 % | 24,80 % |
EPS (oik.) | 0,36 | 0,53 | 0,64 |
Osinko | 0,30 | 0,32 | 0,35 |
Osinko % | 3,36 % | 3,27 % | 3,57 % |
P/E (oik.) | 24,56 | 18,47 | 15,33 |
EV/EBITDA | 12,82 | 14,96 | 12,26 |