Monista negatiivisista tekijöistä huolimatta Fiskars pystyi kasvattamaan Q2 liikevaihtoaan vertailukelpoisesti lähes 8 %, ylittäen odotukset. Tämän, sekä odotuksiamme vähemmän heikentyneen marginaalitason, ansiosta myös vertailukelpoinen liikevoitto oli odotuksia parempi. Tulos oli kuitenkin odotetusti...
Inderes Premium
Tämä sisältö on vain Inderes Premium -käyttäjille.
Fiskars
Fiskars on vuonna 1649 perustettu suomalainen kuluttajatuoteyhtiö. Yhtiön päätuoteryhmät liittyvät kotiin, askarteluun, puutarhanhoitoon, ulkoiluun, ruoanlaittoon, sisustamiseen ja kattamiseen ja tuotteita myydään yli 100 maassa. Yhtiön suurimmat markkina-alueet ovat Eurooppa ja Pohjois-Amerikka. Fiskars palvelee ihmisiä ympäri maailmaa brändiportfoliolla, johon kuuluu kansainvälisesti tunnettuja brändejä kuten Fiskars, Gerber, Iittala, Royal Copenhagen, Waterford ja Wedgwdood. Tuotteista noin puolet valmistetaan yhtiön omissa tehtaissa ja noin puolet tulevat alihankkijoilta.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut18.07.2022
2021 | 22e | 23e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 1 254,4 | 1 279,3 | 1 320,2 |
kasvu-% | 12,38 % | 1,99 % | 3,19 % |
EBIT (oik.) | 154,4 | 152,7 | 165,9 |
EBIT-% (oik.) | 12,31 % | 11,93 % | 12,57 % |
EPS (oik.) | 1,21 | 1,45 | 1,54 |
Osinko | 0,76 | 0,86 | 0,96 |
Osinko % | 3,30 % | 5,02 % | 5,61 % |
P/E (oik.) | 19,08 | 11,85 | 11,15 |
EV/EBITDA | 9,34 | 7,52 | 6,36 |