Ohjeistuksen nosto tukee positiivista näkemystä
Marimekko nosti vuoden 2019 liikevoitto-ohjeistustaan jo toistamiseen tänä vuonna. Marimekko-brändi näyttää elävän uutta nousua laajemman yleisön ja varsinkin nuorison keskuudessa, mikä tekee yhtiön kasvunäkymistä tällä hetkellä hyvin houkuttelevat. Brändin uudistunut suunta ja tuoreet mallistot ovat maistuneet kuluttajille hyvin. Lisääntynyt positiivinen näkyvyys katukuvassa ja mediassa heijastuvat nyt konkreettisesti myyntilukuihin ja brändin ympärillä leijuva myönteinen tunnelma antaa tukea myös suhteelliselle myyntikatteelle. Nostamme positiivisten ennustemuutosten johdosta tavoitehintaamme ja toistamme positiivisen suosituksemme.
Marimekko
Marimekko on suomalainen vuonna 1951 perustettu lifestyle-designyritys, joka tunnetaan ennen kaikkea omaleimaisista kuvioista ja väreistä. Yhtiön tuotevalikoimaan kuuluu korkealuokkaisia vaatteita, laukkuja ja asusteita sekä kodintavaroita sisustustekstiileistä astioihin. Marimekko-brändi on vuosien saatossa modernisoitunut ja mallistoja on kehitetty puhuttamaan laajempaa globaalia asiakaskuntaa. Yhtiön päämarkkinoina toimii Pohjois-Eurooppa, Aasian-Tyynenmeren alue ja Pohjois-Amerikka.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut14.10.2019
2018 | 19e | 20e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 111,9 | 122,6 | 133,2 |
kasvu-% | 9,34 % | 9,55 % | 8,67 % |
EBIT (oik.) | 12,2 | 17,0 | 18,0 |
EBIT-% (oik.) | 10,92 % | 13,86 % | 13,51 % |
EPS (oik.) | 1,01 | 1,56 | 1,71 |
Osinko | 1,85 | 1,20 | 1,30 |
Osinko % | 44,47 % | 9,79 % | 10,60 % |
P/E (oik.) | 4,10 | 7,87 | 7,17 |
EV/EBITDA | 0,54 | 3,79 | 3,51 |