Ohjeistuksen palautus ja matala arvostus maistuvat
Fiskars palautti tiistaina tulosohjeistuksensa vuodelle 2020 ja yhtiö arvioi nyt vertailukelpoisen EBITA:n kasvavan viime vuodesta. Nostimme hieman lähivuosien ennusteitamme, sillä yhtiö näyttää selviävän koronapandemiasta odotuksiamme paremmin. Nostamme ennustemuutosten johdosta tavoitehintaamme ja suositustamme.
Fiskars
Fiskars on vuonna 1649 perustettu suomalainen kuluttajatuoteyhtiö. Yhtiön päätuoteryhmät liittyvät kotiin, askarteluun, puutarhanhoitoon, ulkoiluun, ruoanlaittoon, sisustamiseen ja kattamiseen ja tuotteita myydään yli 100 maassa. Yhtiön suurimmat markkina-alueet ovat Eurooppa ja Pohjois-Amerikka. Fiskars palvelee ihmisiä ympäri maailmaa brändiportfoliolla, johon kuuluu kansainvälisesti tunnettuja brändejä kuten Fiskars, Gerber, Iittala, Royal Copenhagen, Waterford ja Wedgwdood. Tuotteista noin puolet valmistetaan yhtiön omissa tehtaissa ja noin puolet tulevat alihankkijoilta.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut14.10.2020
2019 | 20e | 21e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 1 090,4 | 1 098,0 | 1 133,8 |
kasvu-% | −2,51 % | 0,69 % | 3,26 % |
EBIT (oik.) | 77,7 | 81,8 | 87,6 |
EBIT-% (oik.) | 7,13 % | 7,45 % | 7,73 % |
EPS (oik.) | 0,85 | 0,76 | 0,86 |
Osinko | 0,56 | 0,56 | 0,58 |
Osinko % | 4,97 % | 3,17 % | 3,28 % |
P/E (oik.) | 13,23 | 23,16 | 20,60 |
EV/EBITDA | 8,94 | 12,98 | 13,52 |