Fiskarsin Q4-luvut oli julkaistu jo etukäteen, joten ohjeistus oli raportin pääroolissa. Fiskars ohjeistaa tämän vuoden vertailukelpoisen liikevoiton olevan hieman alle vuoden 2022 tason (151 MEUR). Olemme nostaneet hieman ennustettamme ja odotamme liikevoiton olevan 135 MEUR tänä vuonna.
Inderes Premium
Tämä sisältö on vain Inderes Premium -käyttäjille.
Fiskars
Fiskars on vuonna 1649 perustettu suomalainen kuluttajatuoteyhtiö. Yhtiön päätuoteryhmät liittyvät kotiin, askarteluun, puutarhanhoitoon, ulkoiluun, ruoanlaittoon, sisustamiseen ja kattamiseen ja tuotteita myydään yli 100 maassa. Yhtiön suurimmat markkina-alueet ovat Eurooppa ja Pohjois-Amerikka. Fiskars palvelee ihmisiä ympäri maailmaa brändiportfoliolla, johon kuuluu kansainvälisesti tunnettuja brändejä kuten Fiskars, Gerber, Iittala, Royal Copenhagen, Waterford ja Wedgwdood. Tuotteista noin puolet valmistetaan yhtiön omissa tehtaissa ja noin puolet tulevat alihankkijoilta.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut08.02.2023
2022 | 23e | 24e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 1 248,4 | 1 187,1 | 1 260,2 |
kasvu-% | −0,47 % | −4,91 % | 6,16 % |
EBIT (oik.) | 151,0 | 135,4 | 157,3 |
EBIT-% (oik.) | 12,10 % | 11,41 % | 12,48 % |
EPS (oik.) | 1,42 | 1,19 | 1,41 |
Osinko | 0,80 | 0,80 | 0,82 |
Osinko % | 5,20 % | 4,67 % | 4,79 % |
P/E (oik.) | 10,83 | 14,40 | 12,11 |
EV/EBITDA | 8,08 | 8,25 | 6,91 |